28. juli 2017 - 18:28 Der er 2 kommentarer

Windows installer i 10/enterprise

Jeg er stødt på en finurlig udfordring i Windows. Da jeg sjældent benytter Windows partitionen er der gået noget tid og jeg er ikke helt sikker på om det er et opstået eller medfødt problem ift. nuværende version.
Installation af 3. parts software er blevet umulig, da windows installer er deaktiveret. Har sat tjenesten til manuel, men får error 5: Adgang nægtet når jeg forsøger at aktivere eller ændre den.
Run - > "msiexec" udløser aktivering af mangel på rettigheder - fra kommandolinjen får jeg igen response= adgang nægtet.
"Msiexec /regserver" udløser samme respons.

Har aldrig oplevet tilsvarende problem før.

Nogen der kender til dette???

Kører Win10 Enterprise 1703/LTSB
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2017 - 19:26 #1
Måske kan dette  link lede frem til en løsning:

http://wikifixes.com/en/articles/windows-installer?gclid=EAIaIQobChMIwduF6L6s1QIVVcayCh1zRgDoEAAYASAAEgKMzfD_BwE

Det kunne måske også at køre diskkontrol.

Nu kender jeg ikke selv til Windows 10, da jeg kører Windows 7, men jeg tror ikke at fremgangsmåden er særlig forskellig.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2017 - 19:40 #2
Prøv at køre Windows update reparation
https://billedeupload.dk/images/aCYlg.png