Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 13:27 Der er 20 kommentarer

Postnord forsendelse

hej, jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. jeg bestilte en masse tøj fra kina fra ca. 2 uger siden. nogle t-shirts, bukser, hoodie og pandebånd. de sendte varerne i 2 pakker. her kommer problemet. den ene pakke, er allerede nået til danmark, og kommer nok på mandag eller tirsdag: http://www.mediafire.com/view/cq8b6caa6kx99bc/Screenshot_2017-07-29-13-03-32.png# , mens den anden har jeg stadig ikke fået nået information om. der står bare den har forladt afsender landet: http://www.mediafire.com/view/4to3ajiel66tthm/Screenshot_2017-07-29-13-03-38.png# . som i kan se blev de sendt nogenlunde samtidig. så, hvad kan der være sket? er det normalt at en pakke ligger et eller andet sted i så lang tid, uden at man høre noget, eller burde jeg være bekymret for at der er en eller anden idiot der har snuppet den. en anden teori jeg har, er at de har glemt at registrere pakken , og at den kommer sammen med den anden. har i nogen erfaring på dette punkt, og burde jeg være bekymret for at den ikke ankommer? tak på forhånd!
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 13:32 #1
det kan ingen sige noget om, heller ikke postnord.
du må bare vente..
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 13:43 #2
nej, det ved jeg godt, men det kunne jo være i have nogen erfaringer eller tanker om det.
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2017 - 13:59 #3
2 uger lyder ret hurtigt - for mig plejer der ofte at gå 1 måned og nogle gange meget mere. Tålmodighed :)
Avatar billede finb Ekspert
29. juli 2017 - 14:03 #4
Din pakke kan være udtaget til stikprøve,
eller tabt på gulvet og lagt i en anden kasse.
Jeg så en alm. forsendelse fra Indien, der var
3 MÅNEDER undervejs.
Så vent og se !
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 15:41 #5
ok tak for info!
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2017 - 16:53 #6
'en masse tøj' så se i postkassen (evt eboks/email). Der kan ligge en opkrævning på told/moms, og pakken leveres ikke før det er betalt. Grænsen for toldfri er ca 80kr pr handel.
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 16:55 #7
ja, men der står som om at pakken ikke er nået til danmark endnu, og så kan den vel ikke blive taget i tolden?
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 17:28 #8
har tjekket min eboks, der er ikke noget
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2017 - 17:52 #9
Bare tjek postkasse og eboks løbende - det kommer frem...
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 18:26 #10
så lige nu bliver min pakke nok holdt tilbage i tolden, og jeg får snart en mail? er det normalt, jeg har ikke hørt i 9 dage?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2017 - 20:13 #11
Det kan godt tage 10-15 dage i toldbehandling før du få note om prisen på impoten
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 20:15 #12
ok, tak skal du have, så venter jeg i spænding :D
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 20:15 #13
men vil der så ikke stå at den er kommet til danmarK?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2017 - 20:43 #14
Det vil det - men du kan jo have bestilt en vare, der var udsolgt så det tager en uge ekstra før der er nye på lager - du er ikke den eneste kunde hos dem
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 20:44 #15
ja, men jeg kan se de har sendt den. den har også forladt afsender landet, det gjorde den fra 9 dage siden. efter det har jeg ikke hørt noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2017 - 21:02 #16
Har du hørt noget om ap Møller Mærsk og deres it-problemer, som stoppede international shipping i over en uge. Der er containere undervejs nu, men der er mange forsendelser, der er bagud med 1-2 uger, og ingen ved hvilke
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 21:07 #17
det er china post air mail, den bliver fløjet...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2017 - 21:32 #18
Så er det lidt op til at vente, eller aflyse. Hvis du har betalt med PayPal så er du sikret ca som dankort i Danmark. Skriv til dem, at pakken ikke er kommet frem, og de refunderer beløbet - skulle pakke så senere dukke op, så skal du nægte modtagelse, så den går retur (andet vil være bedrageri).
Har du betalt på anden måde, så må du finde ud af, hvad der er af regler.
Alt andet lige, så kan det sagtens tage en måned før det kommer frem, så ro på.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. juli 2017 - 22:23 #19
Kender flere som handler div i Kina. 5-6 ugers leveringstid er helt almindelig - uden at det er udtaget til særskilt  toldbehandling. Har ikke før hørt, at nogen allerede har modtaget efter 2 uger. Så det er nok det mest usædvanlige i dit tilfælde.
Avatar billede TobiasVN Novice
29. juli 2017 - 22:43 #20
men bliver deres varer sendt på skib eller fløjet?