Avatar billede Sonjakj Juniormester
29. juli 2017 - 16:00 Der er 15 kommentarer

Åååh nej.. kaffe

Hej orakler.. 😦

Jeg er i et lidt skidt dilemma.. min datter på 1 år og jeg kom til at spilde kaffe - lige ved kæresten bærbar pc, Lenovo.

Pc'en var lukket og kaffen rørte siden og under Pc'en.
Jeg skyndte mig alt hvad jeg kunne at tørre op med datteren i den ene arm og Pc'en op og med siden ned ad hvor kaffen ramte i den anden hånd. Så den har nok lidt et minutstid alligevel 😣

Men.. nu har den 'tørret', dryppet af..

Når jeg tænder så kan jeg høre blæseren går i gang i et par sekunder og så dør den.
Har vi helt ødelagt den.?

Håber virkelig den kan reddes 😢😭
Avatar billede INK Ekspert
29. juli 2017 - 16:39 #1
Er der kommet kaffe ind i PCen? Ned i tastaturet? eller ind i ventilationsåbningen?
Fremgår ikke helt af din beskrivelse.
Under alle omstændigheder skal den tørre helt med god ventilation inden i starter igen.
Avatar billede Sonjakj Juniormester
29. juli 2017 - 16:59 #2
Hej Ink..

Kaffen rørte under og siden af Pc'en..
Altså ikke tastaturet - den var lukket.

Så Ja, i ventilations åbningen og der hvor alle de forskellige stik er.
Men der er vist også små ventilations åbninger under Pc'en så tænker også det er berørt.. 😭
Avatar billede INK Ekspert
29. juli 2017 - 17:19 #3
Det bliver jo gætværk fra min side, men kaffe/vand i de små stik er ikke godt!
Men altså, lad den tørre mest muligt. Måske en vatpind i stikkene - hvis der skulle være en dråbe.
Vand i større mængde ind i ventilationsåbningerne kan give en kortslutning, men lad den nu tørre mest muligt.
Avatar billede Sonjakj Juniormester
29. juli 2017 - 17:34 #4
Hmmm kortslutning - æv min arm..

Jeg må krydse fingre og håbe karma er god ved mig 😣
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 19:53 #5
Tørring kan tage flere dage, men man kan gøre det, at man tager bagsiden af og åbner låget. Pc kan eventuelt stå på siden, op af noget. Lad så en bordblæser -
som man bruger når det er varmt - blæse direkte på computeren, så sker fordampningen hurtigere. Og så må vi jo håbe, at det bare er en sikring, som har slukket computeren.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 19:56 #6
Ps. Hvordan laver du de  smileys? Jeg har ikke set dem før her på Eksperten.
Jeg prøver en og ser, om der er lavet noget om :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 20:18 #7
Nå det er åbenbart en funktion under W10 men ikke under 8.1 😊😊😊
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 20:53 #8
Jeg tog fejl, man kan lave det i windows 8.1 Med berøringstastaturet 😁
Avatar billede Sonjakj Juniormester
29. juli 2017 - 21:22 #9
Valby.. hehe..
Jeg snyder..!! Jeg er på via min smartphone og har alle de smileys der er på den.. 😉
Det er kun min kæreste der har en bærbar pc herhjemme.
Jeg bruger min smartphone og iPad (når sønnen ikke har den) 😎🤗👍

Men tak for råd.. jeg har haft den stående pp aiden hele dagen så dwn kunne deyppe af.
Jeg tror jeg vil prøve at tænde lige om lidt.

Jeg håber SÅ meget den virker.. 🤞
Avatar billede Sonjakj Juniormester
29. juli 2017 - 21:23 #10
Beklager alle stavefejl.. stor ulempe med smartphones egen ordforråd og forslag..!!
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 22:14 #11
Stavefejl, dem er jeg selv rigtig god til. Hvis det var min PC ville jeg ikke tænde den så hurtigt efter den kaffetår. Fordampningen foregår jo langsomt i en lukket kasse.
Avatar billede Sonjakj Juniormester
29. juli 2017 - 22:50 #12
Jeg har heller ikke turdet endnu alligevel 😜

Det er nu ikke en hel kop Pc'en har fået.. så den blev ikke sølet til i kaffe..
Men nok til at den ikke ville starte ..

I morgen tidlig får i lige en status. 😃 tak for hjælpen indtil videre.👍
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 23:25 #13
Ok😊
Avatar billede Sonjakj Juniormester
30. juli 2017 - 09:20 #14
Den virker.!!

Åh hvor er jeg bare lettet.. 😥🤗

Pc'en kommer væk når den lille og jeg er i nærheden 😅

Klodsethed ligger nemlig i mine gener 🤣😂

Tak for rådene og ha' en rigtig god søndag.! 👍😉
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 12:18 #15
Da var jo glædeligt, så din søndag er da startet fint. 😁