Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2017 - 14:40 Der er 5 kommentarer

Malware måske

Har fået problemer med mit Windows 8.1 hvor jeg tror det er en malware der genere mig
Når jeg lister  f. eks installerede programmer (fjern/rediger) skroller siden til bunden af listen og hvis jeg kalder PC-indstillinger viser den kort på skærmen og slukker derefter
der er mange sådanne generende episoder
Har forsøgt at installerer Malwarebytes men når den kommer op og jeg skal vælge land skroller listen til bunden af lande og det er ikke noget jeg kan læse
og det er umuligt at installerer
problemet opstod efter eller sammen med en ny opdatering af Ccleaner om det er den der har bragt noget med skal jeg ikke kunne sige
Har nulstillet alt på computeren og geninstalleret, men problemet er ikke forsvundet
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2017 - 14:47 #1
Start kontrolpanel og vælg Programmer og funktioner. Klik på Installeret og du få det nyeste øverst. Se, om der kom noget samtidigt eller efter ccleaner, og fjern det.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2017 - 16:59 #2
nu har jeg slet ikke Ccleaner mere, jeg brugte PC-indstillinger/genoprettelse/Fjern alt og installer Windows igen, der er nu kun meget få standard programmer plus Zonealarm/Antivirus, som i øjeblikket kører men har endnu ikke fundet noget
Kan det nytte at opdaterer/installerer drivere på ny ?
Har fået startet Malwarebyte, selv om jeg ikke kunne læse sproget, og den fandt intet
Har en mistanke til boot sektor eller Cmos, uden at have nogen som helt ide hvor jeg skal finde det
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2017 - 18:46 #3
det kan være en tast eller mus, der hænger -
på tastatur: tryk en tast ned og støvsug omkring den, og så videre til næste tast til du har været alle igennem.
mus: deaktiver nuværende og tilslut en anden - test. hjælper det, så skift musen.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2017 - 21:08 #4
Ja muligheden kunne være der, men er testet og det var ikke det
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2017 - 04:45 #5
Prøv et hjemmebesøg af doktoren http://housecall.trendmicro.com/uk/index.html
Det er ikke hurtigt, men grundigt og gratis. Trend har også mange værktøjer til at rette, hvis de finder problemer med vire.