Avatar billede Jannickhess Professor
01. august 2017 - 12:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Iphone se mega udfordring - det samme problem i 7 år nu :-(

Jeg har kontaktet apple igen og igen via deres telefonsupport, men efter mange år med forskellige iphones modeler, står jeg her i dag med det samme problem, hvordan mon man overhovedet kan downloade sine billeder fra iphone over til min Hp bærbare computer,

flere af mine venner som desværre nu bor ret langt væk, som har prøvet at hjælpe mig via enten teamviewer eller selv har været her kan heller ikke finde ud af hvordan man gør,

Kan det overhovedet lade sig gøre?

da jeg har 9000 billeder og cirka 900 videoer på min iphone ønsker jeg jo af frigøre noget plads på den.

Jeg har nok et ønske om at ikke købe en iphone næste gang, da det giver en del udfordringer,

Men så vil jeg jo miste mine billeder og videoer,

Jeg føler mig til stavnsbundet til en iphone, og det ønsker jeg bare ikke,

Måske skulle jeg finde en der ejer en mac computer, det er nok den eneste mulighed der er tilbage ?

Kh

Jannick
Avatar billede DangerDane Novice
01. august 2017 - 12:20 #1
iTunes og så burde du kunne hente det hele ned den vej rundt :)
Avatar billede Jannickhess Professor
01. august 2017 - 12:23 #2
Ja hvis eller iphone stikket ellers fungerede uanset hvilket kabel jeg benytter så kan min hp computer ikke finde min iphone, og på biblioteket der kan det, men her kan den kun finde 800 billeder inkl videoer ialt..

Jeg har fået testen min mobil 2 gange nu, uden at de har fundet nogen fejl ved ned ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2017 - 12:35 #3
fjern, hvad windows tror den ved om usb-dimser
http://troubleshooter.xyz/wiki/fix-usb-device-not-recognized-by-windows/
metode #7

Genstart, og tilslut iphone og windows burde kunne finde den - og så via itunes, backup af enheden og kopier billeder og videoer ud.
Avatar billede INK Ekspert
01. august 2017 - 12:36 #4
Hej Jannick,
Vi har nu behandlet dette emne i adskillige tråde. Vi er kommet med mange forslag, men mangler en præcis og konkret tilbagemelding om hvad der går galt. Se eksempelvis denne
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1018235?k=8265658

Har du anvendt original kabel?
Har du prøvet med Google Fotos?

Det ville også være pænt at lukke gamle tråde inden samme emne tages op påny ;-)
Avatar billede eurositi Ekspert
01. august 2017 - 12:37 #5
Prøv evt. dette og læs også brugerkommentarerne for yderligere løsningsforslag:
https://www.youtube.com/watch?v=Zq0LAiYAfSA
Avatar billede Gramstrup Mester
02. august 2017 - 10:40 #6
Jeg har installeret Dropbox som app på min Iphonefon og på min Comptuer og på den måde bliver alle min billeder flyttet via dropbox. Smart og nemt.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. august 2017 - 11:37 #7
Man skal ikke være afhængig af online-løsninger for at flytte data fra én fysisk enhed til en anden. I øvrigt tager det typisk også meget længere tid - og koster penge. Vi taler jo ofte om mange gigabytes af data, der skal overføres.
Hvis ikke det fungerer via et kabel, er der sket en fejl ifm. registreringen af en tilsluttet enhed. Den bør i så fald fjernes via Kontrolpanel>Tilføj eller Fjern Enheder og derpå tilsluttes og registreres igen.

Følgende beskriver, hvordan det bør fungere: https://support.google.com/nexus/answer/2840804?hl=da ... iPhone-brugere bør installere Android-værktøjet, hvis de vil omgå iTunes-cirkuset. iTunes til PC er noget værre skrammel.
Avatar billede Jannickhess Professor
28. august 2017 - 20:56 #8
Jeg gendannede min iphone Se
og derefter, vil den gerne synkronisere via Itunes,

Men derefter så er det ikke alle billederne itunes kan se, Hvordan kan det være, da
alle billederne stadig er at se på iphonen

Kan nogen hjælpe der?
Avatar billede Jannickhess Professor
02. september 2017 - 11:17 #9
Kære alle.

Det her løste mit langvarige problem, med at kunne synkronisere min Iphone til min Hp computer

https://support.apple.com/da-dk/HT203188

Genstart AMDS (Apple Mobile Device Service) i Windows
Hvis iPhone, iPad eller iPod touch ikke genkendes i iTunes til Windows, skal AMDS muligvis genstartes.
Sådan genstartes AMDS
Følgende meddelelse vises muligvis, når du tilslutter enheden: "Denne [enhed] kan ikke bruges, fordi Apple Mobile Device-tjenesten ikke er startet".
Brug denne fremgangsmåde til at genstarte AMDS:
1.    Luk iTunes, og fjern iPhone, iPad eller iPod, hvis enheden er tilsluttet.
2.    Åbn kommandoen Kør ved at trykke samtidig på Windows-logotasten og tasten R på computerens tastatur.
3.    Indtast services.msc, og klik på OK. Konsollen Tjenester skulle dermed åbne.
4.    Højreklik på Apple Mobile Device Service, og klik på Egenskaber i genvejsmenuen.

5.    Vælg Automatisk i genvejsmenuen Starttype.

6.    Klik på Stop tjenesten.
7.    Klik på Start tjenesten, når tjenesten er stoppet.
8.    Klik på OK.
9.    Genstart computeren.
10.    Åbn iTunes, og tilslut enheden.
Yderligere oplysninger
Hvis AMDS stadig ikke starter, eller hvis den pludselig stopper, kan det skyldes sikkerhedssoftware fra andre producenter end Apple. Her kan du se, hvordan du løser problemer med iTunes og sikkerhedssoftware fra andre producenter.
Hvis AMDS ikke forårsager problemet, skal du foretage fejlfinding af andre årsager til problemer med enhedsgenkendelse.
Oplysninger om produkter, der ikke er fremstillet af Apple, eller selvstændige websteder, der ikke er styret eller testet af Apple, er ikke udtryk for anbefalinger eller godkendelser fra Apples side. Apple påtager sig intet ansvar med hensyn til udvalget af disse produkter, produkternes funktionsevne eller brugen af produkterne. Apple giver ingen garanti for, at indholdet på websteder, som Apple ikke står bag, er pålideligt og præcist. Det er forbundet med en naturlig risiko at bruge internettet. Kontakt producenten for at få yderligere oplysninger. Andre virksomheds- og produktnavne kan være varemærker tilhørende de respektive ejere.
Udgivelsesdato: 10-12-2015
Var dette nyttigt?
JaNej
28 % syntes, at dette var nyttigt.
Kontakt Apple-support
Har du brug for hjælp? Spar tid ved at starte din supportanmodning online, så sætter vi dig i kontakt med en ekspert.
Kom godt i gang
Apple Footer
Apple
1.    Support
2.    Genstart AMDS (Apple Mobile Device Service) i Windows
Flere måder at handle på: ring på 80 24 08 35, eller find en forhandler.
Copyright © 2017 Apple Inc. Alle rettigheder forbeholdes.
Fortrolighedspolitik Betingelser for brug Salg og refunderinger Oversigt over websted Kontakt Apple Brug af cookies
Danmark (Dansk)