01. august 2017 - 14:20 Der er 32 kommentarer

Skærm fader fra klar kontrast til afdæmpet grålig fremtoning over alle farver

Skærm fader fra klar kontrast til afdæmpet grålig fremtoning over alle farver.  Efter ca 10 sekunder er alt normalt igen. Skifter jeg til andet program eller anden aktivitet fader skærmen ned igen og efter ca 10 sekunder er alt normalt igen.  Er det grafikkort, bundkort eller skærmen den er galt med?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. august 2017 - 14:42 #1
Hvad med strømstyringen?

Der er tre muligheder for justering af denne:

1. Strømbesparelse
2. Balanceret
3. Høj ydelse
Avatar billede finb Ekspert
01. august 2017 - 14:45 #2
Hvis det forsvinder, når du sætter opladeren til,
har Erik nok ret.
01. august 2017 - 14:48 #3
Det er på en stationær pc (undskyld, det glemte jeg at nævne). Strømstyring står på balanceret.
01. august 2017 - 14:50 #4
Jeg har tænkt på at kigge inden i computeren. Kan det være støv?
01. august 2017 - 15:12 #5
Har nu støvsuget computeren indeni - problemet eksisterer stadigvæk.  Går jeg fra browser på Internettet og lukker ned og ud på Skrivebordet fader skærmen igen som omtalt .
Avatar billede INK Ekspert
01. august 2017 - 15:19 #6
Har du lige opdateret driveren for skærmkortet? Eller du kunne overveje at gøre det.
Gå på producentens (skærmkortet) hjemmeside og download seneste driver for netop dit kort. Kan ikke skade, men måske heller ikke løse problemet.
01. august 2017 - 15:21 #7
Tak for input. Det vil jeg lige prøve at gøre.
01. august 2017 - 15:46 #8
Har ikke rigtigt kunne finde NVIDIA Quadro 600 driver til Windows 10 PRO 64 bit.
Avatar billede INK Ekspert
01. august 2017 - 16:05 #9
01. august 2017 - 16:32 #10
Jeg har været på NVIDIA hjemmeside og fundet en der hedder Quatro P600. Den prøvede jeg at downloade og installere. Under installationen stoppede processen med meddelelsen at driveren var inkompatibel.  Jeg prøver og downloade, den som "ink" linker til.
01. august 2017 - 16:39 #11
Også her får jeg meddelelse om at NVIDIA-installationsprogram kan ikke fortsætte.
01. august 2017 - 16:46 #12
Der er to grafikkort på min PC:  Intel HD Graphics 3000(onboard) og så NVIDIA Quadro 600. Mystisk at driverinstallationen fejler. Det kan da ikke være andre drivere end disse.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2017 - 16:59 #13
Når du opdaterer en pc med intel grafik skal du altid opdatere intel først genstarte og dernæst Det andet NVIDIA/Radeon
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2017 - 17:09 #14
Hvis du kører Windows 10 kan det være efter sidste opdatering at der er problemer med indstillingen Natlys! prøv at slå det fra
Gøres i indstillinger System Fanen Skærm.
01. august 2017 - 17:13 #15
Natlys ER slået FRA. Jeg har godt nok på det senest fået et par større Windows opdateringer, men de burde da ikke gå ind og smadre min opsætning.
Jeg prøver med Intel grafikkort opdatering - genstart - NVIDIA grafikkort opdatering - genstart - så ser vi hvad der sker.
01. august 2017 - 17:28 #16
Installation af Intel HD Graphics 3000  - Sandy Bridge fejlede også. Kan nu i diverse fora se, at ntel HD Graphics 3000 ikke kører så godt med Windows 10. Nogle skriver at der er en løsning i Windows 10 update.
Jeg skal i byen nu - det bliver på et senere tidspunkt.
01. august 2017 - 17:36 #17
Ved Intel grafikkortets installation, får jeg meddelelsen, at "dette system opfylder ikke mindste kravene til installationen af softwaren"  Suk!!
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2017 - 17:56 #18
Så prøv at de aktiver intel så du kun kører på NVIDIA
01. august 2017 - 18:48 #19
God idé. Det vi jeg prøve.
01. august 2017 - 23:30 #20
Har deaktiveret Intel HD Graphics 3000 onboard grafikkort og kører nu kun på NVIDIA Quadro 600 grafikkortet.  Problemet eksisterer stadigvæk. Nu da Intel grafikkortet er deaktiveret forsøgte jeg igen manuelt at installere NVIDIA - driveren (såfremt der er konflikt med Intel-grafikkortet) , men installationen får ikke lov at køre igennem.
01. august 2017 - 23:34 #21
Jeg har kørt et softwareprogram Hardware-info  HWINFO64 og temperaturen i PC' en er OK, da der er grønt lys ved alle temperaturmålinger. Dog synes jeg forleden at bemærke en lille pibetone fra PC'en i ny og næ. Ikke ofte men jeg har hørt det. Kan det være fejl på bundkortet?
01. august 2017 - 23:44 #22
Jeg har nu selv ved en tilfældighed kommet et væsentligt skridt nærmere. Jeg tænkte, at nu har jeg jo deaktiveret Intel HD Graphics 3000 grafikkortet.  Nu aktiverede jeg dette grafikort og deaktiverede NVIDIA Quadro 600 grafikkortet.  Voila, problemet er nu væk.
MEN, jeg er dog meget ked af, at det er det gode grafikort, NVIDIA Quadro 600, der er bøvl med, for det er meget bedre og stærkere til at håndtere bevæglser.
Kan det mon være ændre indstillinger på dette kort eller et driverproblem?
Et mysterium er det dog, hvorfor jeg ikke kan få lov til at installere driveren igen.
Kunne det være en idë at slette driveren genstarte og lade systemet finde grafikkortet og installere driverne hertil, eller hvad mener I jeg skal gøre for at få gang i mit NVIDIA-grafikkort uden fejl?
02. august 2017 - 00:17 #23
Jeg har aktiveret NVIDIA-grafikkortet igen.
Det lykkedes mig nu at opdatere driveren til NVIDIA Quadro 600 via enhedshåndtering og knappen OPDATER DRIVER.
Efter en genstart er problemet desværre endnu ikke løst.
Kører jeg udelukkende med Intel grafikkortet er problemet løst, men da ser billeder og andre ting forkerte ud. Proportioner på feriebillederne er helt forklerte og an kan ikke vælge en grafikstrørrelse som passer med dette kort i brug. Derfor skal jeg have mit NVIDIA-kort til at fungere.
02. august 2017 - 00:37 #24
Har nu fundet ud af, at de 10 sek. nedfading nu kun er begrænset til at eksistere ved brug af Google Chrome browseren.  Ved Firefox eksisterer problemet ikke. Nu nærmer vi os en løsning. Jeg prøver at afinstallere Chrome og installere på ny igen.
02. august 2017 - 00:40 #25
Troede jeg lige. Det er altså momentant et problem ved Firefox og stadigvæk ALTID-eksistrerende ved Chrome.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2017 - 10:04 #26
Jeg bruger konsekvent Slimdrive når jeg sætter en Pc. op og har aldrig haft problemer med disse drivere. Afslå de ekstra tilbud du få undervejs. Opdater de nederste først ellers risikerer du at få at vide at filer allerede er installeret Du behøver ikke at genstarte efter hver opdatering kør nogle stykker.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
02. august 2017 - 14:33 #27
Tak for linket - men min Malwarebytes blokerer for download af programmet.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2017 - 14:44 #28
Ja og det er en stor fejl ved Malware byte Og det er kun Malware byte der gør det og den siger kun Possible Treat. Og de fejler intet der er ingen andre programmer der siger det.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2017 - 15:21 #29
Alt opdateret med Slimdriwe
https://billedeupload.dk/images/1Xj2o.png
03. august 2017 - 15:51 #30
Efter min opdatering af NVIDIA Quadro 600 driver via Enhedshåndtering - vises driveren nu ikke længer på listen af drivere, der skal opdateres i programmet "Driver Fighter" (demo/trial).  Så hvis en opdateret driver ikke løser problemet med NVIDIA Quadro 600, så må det være en opstået fejl på grafikkortet. Nærmere tror jeg ikke vi kommer en løsning. Overvejer at skifte grafikkortet ud. Det gode ved NVIDIA Quadro 600 var dens lydløshed. Må se om der findes andre gode alternativer, såfremt jeg bliver nødt til at skifte kortet. Er dette mon ikke konklusionen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. august 2017 - 17:21 #31
04. august 2017 - 10:08 #32
Tak til alle, der har været involveret i opklaringsarbejdet.