Avatar billede nemlig Professor
02. august 2017 - 04:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Drone styrte tog video fejler

Hejsa.
Min drone, DJi Mavic ville pludseligt sit eget liv og reagerede ikke på controlleren og dalede lige så stille ned i havet 50 meter fra mig. Den var i gang med at optage, og efter jeg fik dronen hentet op, så fungerer SD-kortet og jeg kan afspille alle optagelser, bortset fra den igangværende, da dronen kom under vand.
Jeg får afspilningsfejl og det er givetvis fordi, optagelsen ikke er blevet "lukket" korrekt.
Denne optagelse kan jeg rigtigt godt tænke mig at se. Også af hensyn til reklamation.
Optagelserne er af typen .mov og kan fx. afspilles i Windows Medieafspiller. Jeg kan ikke blive klog på Codex.

Nogen der har en løsning til, hvordan jeg kan redde filen?
Avatar billede nemlig Professor
02. august 2017 - 04:23 #1
Rettelse til overskrift:

Drone styrtet og video fejler.

Ville være smart, hvis man kunne redigere indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 05:29 #2
hvis ikke du kan køre videofilen ind i en videoeditor, så er der ikke noget at gøre.
filen SKAL lukkes, ellers er der nogle checksums som bliver forkerte, for at fortælle en bruger at filen er korrupt.

kan du derimod køre den ind i en editor og skære slutningen af og gemme en virkende kopi, så er du hjemme.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 05:32 #3
i computerens verden: der er ikke noget værre, end at glemme at lukke en fil.
det betyder nemlig, at EOF (end of file) ikke er til stede, og derfor ved læseren (styresystemet) ikke hvornår filen er slut, og dermed ender den i et uendeligt loop.
Avatar billede chalde Seniormester
02. august 2017 - 07:42 #4
Avatar billede nemlig Professor
03. august 2017 - 00:22 #5
Tak for jeres input.
Jeg er rimelig udfordret her i Mexico med langsom og ustabil forbindelse.
Det er dog lykkedes at lægge klippet op på min server, hvis nogen skulle have lyst til at forsøge.

http://joern-foto.dk/drone.ttt

Filen skal omdøbes til "drone.mov".
Avatar billede nemlig Professor
03. august 2017 - 14:43 #6
Glemte lige... Der er en god flaske vin til den der først får videoen til at virke.
Avatar billede nemlig Professor
04. august 2017 - 04:39 #7
Løst. Handbrake kunne konvertere.