Avatar billede ZeBa Ekspert
02. august 2017 - 21:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Links i mail fungerer ikke

Bruger Outlook 2007
Nogle gange modtager jeg en mail, med et link, som ikke virker, når jeg klikker på det. Hvad er der galt?
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. august 2017 - 21:43 #1
Hvis du er i tvivl om hvem der er mailen afsender så lade være med at klikke på linket.. det kan blive fatalt.
Udover det må jeg indrømme at jeg ikke er i stand til at hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 23:03 #2
hvis du ikke ved hvad linket er eller ikke keder afsender, så har du nok klikket og fået en virus nu
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. august 2017 - 00:40 #4
Ingen af dem virker - får at vide, at det ikke passer til hverken det ene eller det andet. Men tak fordi du forsøgte  :)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2017 - 06:49 #5
Lyder som om at den ikke kan åbne links som for lange internet adresse?
- Office 2007 har visse begrænsede egenskaber i forhold til andre Office pakkerne, det kan jo være det eller at man mangler opdatering (eller fjerne opdatering), så det virker efter hensigten.

Det er lidt svær at give definitivt svar, når der ikke er beskrivelse eller en form for fejlkode, fejl meddelelse.

Det kan trods alt være, at du er nød til at afinstallere, og installere om med Office pakken, men igen Office 2007 slutter livscyklus i år, så hvorfor Microsoft kan enten ved hjælp af windows opdatering måske indsættet standser for at kunne åbne visse usikre links til at standse med at åbne yderligere med, eller har bare valgt at standse visse egenskaber for Office 2007.

https://support.office.com/da-dk/article/End-of-life-roadmap-for-Office-2007-416c54d8-823c-4def-bb7a-6a9b14ef2745?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Så vil det betyde at du enten skal køre Windows opdatering, installere opdatering eller fjerne opdatering, så det virker, eller opgradere Office pakken til andet end Office 2007.

Office 2007 slutter den 10. oktober 2017 når Office 2007 slutningen af dets levetid. Det kan jo trods alt være, at Microsoft har valgt allerede begynde med at lukke for visse egenskaber på Office 2007, at ved hjælp af Windows opdatering, specifik Window opdatering KB har forårsaget problem for dig.

Men der findes også support mulighed, problem er, at Office support for Office 2003, 2007, 2010, 2013 er standset siden 24.10.2014. Så det bedste vil nok være at skaffe Office 2016 eller opefter (eks. kontinuerligt Office service, Office 365):

https://support.office.com/da-dk/article/Support-til-Office-2003-er-oph%C3%B8rt-c5118100-b738-4163-b7c1-b9c4fe5b6b90#mt_footer

Indhold af email, bliver synkroniseret ved hjælp af server, så de forsvinder ikke medmindre man har slettet beskederne personligt.

Men her er opgraderingsklargøring:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/291602/how-to-upgrade-from-outlook-express-to-outlook-2010--to-outlook-2007

Vil du opgradere til Office mv., kan du ogpradere fra tredjepart forhandlere. Linket har hosting fra Tyskland, her kan du bl.a. skaffe Office licens så du kan opgradere.
https://www.lizengo.dk/microsoft/microsoft-office

Proshop.dk Office 2016
https://www.proshop.dk/Officepakke?b=microsoft~dell&pre=1

Direkte fra Microsoft til Office 365, en kontinuerlig Office service:
https://products.office.com/da-dk/compare-all-microsoft-office-products?tab=1
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2017 - 08:32 #6
Test: videresend mail med link til ven/nabo, og se om link virker på deres computer. Hvis det virker der, så er det en indstillings/sikkerheds ting hos dig (fx virusprogram, der lukker for link til nogle sites).
Hvis link ikke virker på anden pc, så er det afsender, der laver linkfejl i mail, og du kan ikke gøre noget
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. august 2017 - 15:06 #7
#5: Det lyder for indviklet for mig. Men siger du, at mit Word stopper med at fungere?
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. august 2017 - 15:06 #8
#5: Men tak for det lange, grundige svar
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. august 2017 - 15:07 #9
#6 Tak for det
Avatar billede eksmojo Forsker
03. august 2017 - 16:20 #10
Du modtager en e-mail i Outlook 2007 med et link
når du trykker på linket får du så en dialogboks
med besked - f.eks som nedenstående billede

https://www.dropbox.com/s/oton97vazmhxl2g/annulleret%20pga%20begr%C3%A6nsning.jpg?dl=0

så har jeg løsningen
Avatar billede eksmojo Forsker
03. august 2017 - 17:05 #12
@Jørgen A.B.
Det var IKKE løsningen på den computer jeg havde til rep.og service

Hvis den dialogboks jeg linkede til #10 vises er løsningen følgende

                                onsdag 2. august 2017
"Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren_LØST"

Jeg har løst problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på  .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

GO' FORNØJELSE
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2017 - 17:24 #13
Så var det jo #3
-> "1# Lette løsning:"
https://support.microsoft.com/da-dk/help/310049/hyperlinks-are-not-working-in-outlook
-> Metode 2: Eksportér og importér registreringsdatabasenøglen fra en anden computer.

= samme reference #11 -> Metode 2: Eksportér og importér registreringsdatabasenøglen fra en anden computer.