Avatar billede HarryC Novice
03. august 2017 - 11:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vises flere Google Drev i Windows 10 stifinder?

Hvordan får jeg  i Windows 10 Stifinder vist et Google Drev nr. 2?

Jeg har allerede en firma Google konto med et tilhørende Google Drev (Drev nr. 1). Dette drev vises fint i Win 10 Stifinder i venstre side under "Hurtig Adgang" under navnet "Google Drev"

Jeg har netop oprettet en privat Google Konto med et tilhørende privat Google Drev (=Drev nr. 2)

Eftr oprettelse åbnede jeg Google Chrome, gik ind under min private konto og "Mit drev" og oprettede en ny mappe.

Dette nye Google Drev nr. 2 med tilhørende ny mappe vises ikke i Win 10 Stifinder.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2017 - 12:00 #1
typisk vil den ligge i c:\users\[dit brugernavn]
find den, højreklik på den og et stykke nede i menuen er 'tilføj til hurtig adgang'

men jeg tror ikke, at app Google Drev, der ligger i systembakken, kan håndtere flere konti samtidigt, så du må manuelt skifte bruger via 'præferencer' i indstillinger i den når der skal synkroniseres.
Avatar billede HarryC Novice
03. august 2017 - 12:23 #2
Tak Claes for dit hurtige svar. Som jeg ser det er der to issues:
1. Kan Win 10 stifinder vise mere end en Google konto/et Google Drev
2. Kan Google håndtere mere end en synkronisering ad gangen.

Ad 1)
Jeg har fulgt dit forslag om at se  under C:\bruger\[brugernavn]\Google Drev.
Der ligger stadig kun et Google Drev, nemlig det tilhørende min firma Google konto/drev.
Den nye private Google konto med tilhørende private drev vises ikke.

Tror du at det overhovedet kan lade sig gøre at vise 2 eller flere separate Google konti med tilhørende separate Google Drev i Win 10 stifinder?

Ad 2)
Det vigtigste her og nu er at kunne se det ny-oprettede private Google Drev i stifinderen. At jeg efterfølgende må slå en lille knude for at få det synkroniseret, lever jeg fint med.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2017 - 12:56 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2017 - 13:10 #4
for at logge af og på den nye konto, så
Klik på Google Drev ikonet i systembakken
Klik på de tre prikker øverst til højre, Præferencer, fanebladet Konto
Klik på Fjern tilknytning af konto
Klik på Afbryd forbindelsen (dine filer og dokumenter vil blive liggende i mappen)
Klik på Google Drive ikonet igen
Login på din NYE konto, følg de næste trin indtil du kommer til et billede med knappen Indstillinger for synkronisering
Klik på Rediger ud for Mappeplacering
Opret en ny mappe fx d:\cloud\googledrev (så den ikke blandes med firmadata)
Klik på Start synkronisering

derefter vil den også kunne ses og bruges i stifinder - bare tilføj hurtig adgang til den placering, du har valgt
Avatar billede HarryC Novice
03. august 2017 - 17:27 #5
Atter tak, Claes.
Det er bøvlet og lidt kringlet, men din procesbeskrivelse virker.
Jeg kan nu se 2 separate Google Drev under "Hurtig Adgang".

Synkronisering........det er en helt anden historie. Google tillader, som du var inde på, at der kun kan arbejdes med 1 konto ad gangen. Det ses bl.a. ved at højre klikke på de 2 Google Drev i "hurtig adgang". Den konto, der er åben, viser Google Drev øverst oppe. Den anden viser slet intet vedr. Google.

Det er godt nok bøvlet, at man ikke kan skifte mellem flere konti uden at skulle over "Fjern tilknytning af konto...". Det betyder i realiteten, at man skal starte synkroniseringen forfra hver gang. Surt hvis der er mange og store filer kombineret med en tvivlsom Internet forbindelse.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
08. august 2017 - 05:24 #6
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin