Avatar billede afghan.dk Praktikant
04. august 2017 - 14:03 Der er 3 kommentarer

Kodning af chip kort

Hej,

Jeg ejer en kiosk hvor jeg også har et solcenter indbygget, derfor har jeg både kunder der bruger mønter og nogle der bruger solkort hvor de også kan få lidt rabat.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det har altid forgået sådan:
- Kunden giver mig sit kort (ved at sætte kortet direkte i kan kun saldoen tjekkes)
- Jeg sætter nu "opfyldnings" kortet i og tager den ud igen, og sætter kundens kort i og indtaster det valgte beløb kunden ønsker at fylde op

- "Enquery/Delete" kortet bruges kun hvis man har indtastet for meget (dvs.  300 i stedet for 30 eller nulstilling af kortet)

- De resterende kort har jeg ellers ikke brugt på nogen måder, dvs. "Clock" kortet og "Menu-programming" kortet

Det store spørgsmål er så, hvordan kan jeg fortsætte med at tilbyde opfyldning af kort til mine kunder uden at skulle investere 330 euro i en nyere terminal?
Er der ikke en billigere løsning eller metode?
Evt. ved hjælp af en PC, og ville det stadig være muligt for mine solarier at læse disse kort, da det også skal være muligt at sætte kredit på et nyt kort..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den gamle terminal og tilhørende kort:
https://dropbox.com/sh/nt1wqz2z27sxbq9/AAD3-DtZQH1FLAeqjgAtB7zea?dl=0

http://www.holtkamp.de/m%C3%BCnz-chipkarten-systeme/chipkartenterminal/ den nye terminal til 330 euro..
Avatar billede acore Ekspert
04. august 2017 - 14:52 #1
Du spurgte om (næsten) det samme i går - https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1018539
Avatar billede afghan.dk Praktikant
04. august 2017 - 15:12 #2
Ja det gjorde jeg, men jeg fik intet og opdagede jeg havde stillet spørgsmålet i et forkert forum. Tak for hjælpen ;)
Avatar billede finb Ekspert
05. august 2017 - 09:15 #3
Overvej en løsning,
hvor kunden tænder sol med sin mobil,
så er du uafhængig af fysiske kortlæsere.
Så kan du også høste statistik.