Avatar billede Slettet bruger
06. august 2017 - 01:53 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af mail fungere ikke optimalt

Jeg køre en online Outlook mail adresse ind over mit Outlook program. Hvofor skal jeg mon kæmpe en desperat kamp hver gang jeg vil sende en mail - før det sker?
Avatar billede cht22 Professor
06. august 2017 - 03:55 #1
Det burde heller ikke være sådan. Men det er svært at svare på dit spørgsmål uden flere detaljer.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2017 - 14:40 #2
Det er Outlook 2003.
Hvad skal jeg skrive mere?
Avatar billede INK Ekspert
06. august 2017 - 14:47 #3
Avatar billede htx98i17 Professor
06. august 2017 - 14:51 #4
Prøv at beskrive din kamp.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2017 - 16:52 #5
Prøv at køre dette værktøj
https://billedeupload.dk/images/Z1380.png
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2017 - 19:55 #6
Jeg har ikke installeret nogen connector. Skulle det virke bedre end at opsætte den på almindelig vis?

Jeg har ikke noget der hedder Office Diagnosticering. Kun "Find og ret fejl". Den hár jeg på et tidspunkt prøvet at køre.

Når jeg klikker på "Send" i meddelelsen, står den bare og kører (nede i højre hjørne kan jeg se den bevæger sig og at der står "Sender meddelelse 1 af 1") - indtil den efter et stykke tid giver op. Det kan jeg så typisk gøre 3-5 gange før det endelig lykkedes.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2017 - 19:57 #7
Det kan jeg så typisk gøre 3-5 gange før det endelig lykkedes

Det bliver ofte til adskillige minutter.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2017 - 20:01 #8
Jeg logger jævnligt på kontoen på nettet og tømmer for mails.

Har tillige erfaret Outlook fra tid til anden pludselig vil have en bekræftelse ... Indtil det er efterkommet, er der ikke noget der virker. Så det er jeg også opmærksom på.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2017 - 20:02 #9
Du skal heller ikke installere Nogen Outlook Conector den jndlægger kun en serverdel der kan styre dine adresser og som gir dig mulighed for at oprette Imap kontoer så den har du ikke brug for.
Har du Office 2003 pakken så sæt den i og kør en reparation
Ps. Hvilken udbyder har du nogle har Reparations programmer.
Avatar billede INK Ekspert
06. august 2017 - 20:37 #10
Forstår du har opsat som POP3 konto, dvs. mails downloades til Outlook 2003 på din PC. Under indstillinger på din web-mail kan du se de krævede indstillinger. Har du anvendt disse:
Server name: pop-mail.outlook.com
Port: 995
Encryption method: TLS
Avatar billede INK Ekspert
06. august 2017 - 20:38 #11
SMTP skal opsættes som:
Server name: smtp-mail.outlook.com
Port: 587
Encryption method: STARTTLS
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2017 - 17:30 #12
Tak for svarene.

Jeg nåede til at køre en reparation.
Det går faktisk meget bedre nu. Har prøvet at sende flere gange. Den har hver gang skippet dem afsted i løbet af ca. 5 sekunder. Det er fint.

Forstår det ikke rigtigt. Har før repareret - også mere end en gang - uden det hjalp noget. Men bare det virker ...
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 01:26 #13
Nu fungere det ikke igen. Er det samme som før. :/
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 01:34 #14
Reparation med office cd'en hjælper ikke.
Avatar billede INK Ekspert
10. august 2017 - 09:08 #15
Har du anvendt præcis ovennævnte indstillinger for servere? #10 og #11
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 11:07 #16
Ja det er nøjagtig de indstillinger jeg har.
Avatar billede INK Ekspert
10. august 2017 - 12:56 #17
Se denne
https://www.slipstick.com/outlook/config/configuring-outlook-com-in-outlook/

Bemærk denne kommentar. Der er sket en ændring for Outlook 2003:

Under both Outgoing mail (SMTP) and Incoming mail (POP3), select the ‘requires secure connection (SSL)’ check box. In Outlook 2007 and up, choose Auto; use SSL and port 25 for Outlook 2003.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 17:09 #18
Hvis det er under "Flere indstillinger" > "Avanceret" i mail programmet, så ér der allerede flueben i "Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)".
Avatar billede INK Ekspert
10. august 2017 - 17:33 #19
Ja, men porten er ændret til 25.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 18:13 #20
Ah...
Både ved POP3 og SMTP?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 18:29 #21
Skifter jeg 995 og 587 ud med 25, virker det ikke. Får fejl hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 18:38 #22
Har glem at nævne problemet også er der nor jeg skal [i] hente [i/] post. Det ser dog kun ud til at være galt med en ud af to konti. Om det også er tilfældet ved Send, har jeg ikke styr på.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 18:40 #23
Har lige opdaget det ikke ser ens ud i dem.

I den første er det pop3-mail.outlook.com og smtp-mail.outlook.com.
I den anden pop-mail.outlook.dk og smtp-mail.outlook.com

Nu har jeg tilføjet det 3 tal der manglede. Mon det var det? Umiddelbart kan jeg ikke svare på det, da det som det var før indimellem fungerede.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 18:41 #24
Punktum efter com i nummer to, er blot et jag har sat her.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 18:42 #25
Ups..., dk er også bare en skrivefejl.

Alt var rigtigt, bortset fra det manglende tre-tal.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2017 - 18:24 #26
Ja det var jo helt oplagt at problemetd ermed var løst.

Men det er det ikke. Nu er det, det samme lort igen! Adresserne er korrekte.

Jeg opgiver definitivt dette. Konstatere det bare ikke er muligt at køre lortet ind over sit eget mail program, problemfrit!
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2017 - 18:24 #27
Fucking pis!!!!!!!!!!!
Avatar billede INK Ekspert
18. august 2017 - 19:10 #28
Det er kun POP3 der skal være port 25. SMTP skal stadig være 587.
Serveren skal være pop-mail.outlook.com - hvor får du 3 tallet fra? Se #10 og #11.