Avatar billede 450025 Ekspert
07. august 2017 - 08:42 Der er 8 kommentarer

Oppstarts problemer

Oppstarts problemer.
Kjøre Win10, den har fått en uvane under oppstart.
Jeg Går på start har lokal konto, det går helt greit, skrivebord vises og skal da sette i gang, ingen ting kan logges av programmer etc. (Avbrutt.)

Jeg Ristarter computer på nytt og alt virker som det skal hel ok, mail, nyheter jobber helt normalt, er som ny.  (Men det er feil et sted men hvor?)

Jeg tar en Gjenoppretning, har jo et punkt å gå til, det går sin gang.
Svar, Systemoppretning ble ikke fullført,  (det svaret har jeg alltid fått vet ikke hvorfor?)
Prøver da.
Jeg har samme problem igjen kommer ikke inn på noe som helt ingen ting virker etter oppstart, merkelig?

Ny Ristart ok har ikke andet valg, helt greit det og nå virker alt som det skal igjen.
Da er der ingen problem, jeg kan jobbe så lenge jeg gidder. Slår etter vert.

Men neste oppstart er det samme problem. Dette er tungvint er der noen som kan hjelpe meg med dette vil jeg rette en Takk for hjelpen.

Jeg har ingen Tredieparts-program av jeg vet om, Win10, Defender, Malvarebytes, og Google som søkemotor, computeren er rask i bruk speedtest helt topp. Virus kan ikke tenke meg det.
Venlig hilsen
Arne.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. august 2017 - 12:18 #1
Hej Arne.

Lyder som en harddiskfejl, måske alvorlig.
Systemgendannelse (systemgjenoppretning) brokker sig nemlig hvis der er fejl på disken.

Prøv at åbne kommandoprompten (kør som admin) og skriv "chkdsk C: /f /r /x" (Uden " og udskift evt. C med drev-bogstavet hvor Windows er placeret, hvis det er installeret andet sted)

Chkdsk kører når du genstarter din PC, hvis det er drev C der skal rettes.

Hold øje med om der er clusterfejl, når disken skannes og rettes.

Hilsen Blød trafikant
Avatar billede 450025 Ekspert
07. august 2017 - 15:08 #2
Blød Trafikant mester.
Det øverste du nevnte harddisk feil  har en aning? SSD 250

Det neste du skriv må jeg nok tenke lidt på, hopp i boksen sett på lokket når tankene er klar får jeg prøve, lokket sitter bare løst ser du.
Kunnskaper til Seniormesteren ligger nok lidt lavt fare for det?
Takk for ditt svar i - allefall kommer nok i mål.

Arne fra Thailand.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. august 2017 - 23:35 #3
Hej Arne.

Vidste ikke at det var en SSD der sad i din PC.
Gættede på en alm. harddisk ud fra symptomer.

Tror stadig dit problem skyldes dårligt flow i datastrømmen.
Måske cachen mellem Windows og SSD'en.

Kan være en forkert indstilling i BIOS.

Det kræver dog at jeg får flere oplysninger om din SSD. (navn, type etc.)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2017 - 03:58 #4
Windows 10 problemløseren nr. #1

Hvis du installerte Windows 10 eller oppgradert og fikk uendelig lasting, bootloop, blackscreen. Sannsynligvis vil ingenting reparere det, uansett hva du gjør med CHKDSK-kommandoer og / eller reparere.

Dette kan gjøre noen rare ting, som å blinke en eller to ganger. Eller synes å være tomgang for alltid eller bare å være svart skjerm.

En annen ting er å angre på nytt og spør deg om å laste ned oppdateringen og gjøre det, kom så å installere Windows-oppdatering og vent til den er ferdig, så er den klar da du trykker på omstart, men gjør det samme igjen, blir uendelig installering av Windows-oppdatering mislyktes.

Dette kan skyldes designbegrensning når den ikke støttes mye, men du installerte Windows 10 uansett, eller fordi den er utdatert. Også KB3081438 kan være synderen av denne, Windows-oppdateringen. Normalt når du kommer til denne typen problem, må du kanskje rengjøre installasjonen (installere) eller tilbakestille Windows 10, men dette er en feil og vil bare ta deg tid og krefter ved å gjøre en feil igjen, bare å gjøre en overføring og Bare for å passe på et problem igjen hele tiden. Jeg skulle ønske jeg visste om hvordan jeg løste problemet som dette tidligere da de rullet ut Windows 10 og mange andre Windows 10-problemer.

Dette kan skyldes driver som forårsaker det, antivirusbeskyttelse som er over beskyttende eller Windows 10-oppgradering som ikke kan tolke noe fra operativsystemet fra før, noe ble skadet.

Slik løser du problemer med Windows 10 med uendelig lasting, bootloop, blackscreen.

1 # Bare hvis du vet hva årsaken problemet. Hvis ikke, hopp til trinn 2 #.
Start PCen og la Windows-logoen dukke opp med prikk, kjør eter, hold på strømknappen og trykk på 3-5 sekunder, eller slå av strømmen i denne tilstanden. Viktig å kutte mens du ser Windows-logoen med løpende prikker.

Gjenta det 3-4 ganger til du får status under Windows 10-logoen "Forbereder automatisk reparasjon". La det løpe, og da vil det diagnostisere PCen.

Kom forbi det og du har nå 2 alternativer. Start på nytt eller Avanserte alternativer.
Velg Avanserte alternativer.
Velg Feilsøking.
Velg Avanserte alternativer.
Velg Oppstart innstillinger.
Trykk på Start på nytt.
- Vet du kan avinstallere driveren, avinstaller siste KBxxxxxx-oppdatering, avinstaller programvare som forårsaker problem fra.

2 #
Start PCen og la Windows-logoen dukke opp med prikk, kjør eter, hold på strømknappen og trykk på 3-5 sekunder, eller slå av strømmen i denne tilstanden. Viktig å kutte mens du ser Windows-logoen med løpende prikker.

Gjenta det 3-4 ganger til du får status under Windows 10-logoen "Forbereder automatisk reparasjon". La det løpe, og da vil det diagnostisere PCen.

Kom forbi det og du har nå 2 alternativer. Start på nytt eller Avanserte alternativer.
Velg Avanserte alternativer.
Velg Feilsøking.
Velg Avanserte alternativer.
Velg Kommandoprompt.
- Nå vil denne vise en "X" -katalog. Endre det til "C" eller "D" avhengig dir resultat og vi er interessert i å se Program og System mapper.
Skriv inn:
C:
Trykk enter.
Skriv inn:
dir
Trykk enter.
eller
Skriv inn:
D:
Trykk enter.
Skriv inn:
dir
Trykk enter. Så lenge du kan se Programmer og Systemmapper. Kan du se dem skrive inn:
cd \windows\system32\config
Trykk enter. Skriv inn:
MD backup
Trykk enter. Skriv inn:
copy *. * backup
Trykk enter. Den vil kopiere 9-10 systemkonfigurasjoner. Ferdig, skriv inn:
CD regback
Trykk enter. Skriv inn:
dir
Trykk enter. Nå er vi interessert i å se detaljer i tall. 0 (null) er ikke vår venn, den er lik operativsystemet som nyinstallert system, men 1 (en) er vår venn, ser du en deretter skriver du inn:
copy *. * ..                (copy gap stjerne punkt stjerne gap punkt punkt)
Trykk enter. Skriv inn:
A
Trykk Enter for All, skriv over alt med alle. Ferdig, deretter avslutte og restart / avslutt og start PCen. La det løpe, så det bør løses, bare vær tålmodig med det. Ingen filer tapt, ingen tapte programmer, alt intakt.
Avatar billede 450025 Ekspert
08. august 2017 - 04:07 #5
Hallo igjen Bløt Trafikant. Gi alle opplysninger er vi nok ikke flink til, er ikke alene om det. Du spør SSD.
NEW Arrival HTPC Fanless Mini PC intel NUC i7 6500U Max 16GB RAM Ultra HD 4K DP HDMI SD Card reader
Processor Model:i7-6500U  SSD256GB  16GB Ram

Hva har jeg gjort? Kontrollpanel, gikk over alle program, slettet noen som jeg ikke bruker, tok sjansen på et par stykker til, så tok jeg en Ren Oppstart av Windows 10 fjernet alle filene har ikke gjort dette før. Men gikk helt greit, Win10.

Opp- bakk har jeg kontroll på lidt jobb ok, kjørte Defender, Malvarebytes Betalt, CC cleainer, og fant ikke noe som helst.

Noe jeg vil nevne jeg fikk nye oppdatering 1703 jeg har VPN + flere av mine Venner vi må ha dette når vi bor så langt fra våre hjemland Norge det sluttet helt å virke kom ingen vei med dette Selskap. Tror ikke dem hadde hørt om ny oppdatering?

På leting etter nytt opplegg, 10 beste VPN og der var der masse dårlig alle i tur og orden på prøve, fant 2 vinnere som klarte jobben har dem på maskinen her, Hvem er Best?
Mine Venner kan ikke Data alt hviler på meg, der blir noe knott ok helt vanlig men jeg er som en katt lander ofte på beina og har 9 liv?

Jeg bruker (Defender fra Windows) liker det programmet enkelt, Malvarebytes betalt er alt jeg har, finner sjeldent noe feil eller Virus. Men (Malvarebytes) liker ikke VPN (vi Blokkere disse Programmer men jeg bruker bare et om gangen) jeg, har 2 VPN, vil ha bare 1 til slutt der er prøvetid enda.

Malvarebytes kan da ikke være et tredieparts program det tror jeg ikke.

Det er kveld prøver lidt men sengetid, i dag hva da, starter opp sjekker virus, har bare 2 til det bruk for Google vakner et godt tegn, alle Bokmerker virker, dataen er ok Rask også, prøvde VPN 1 om gangen men Malvarebytes Blokkerte det ga jeg blaffen i, og VPN virka, så den andre VPN Blokkering men virka den også.

Jeg gir meg ikke min Venn Gjenoppretting må jeg ha, hadde bare 1 punkt 03.08.2017 satt det selv for da var maskinen ok helt topp.

Svar: (Vi kunne ikke gjenopprette dataen, prøv igjen?)  nei Takk, sjekker, feil er rettet allikevel lidt underlig men fakta sådan er det hver gang.

Hvordan får jeg rettet dette? Er det normalt i Win10 hørtes lidt rart ut det. Har du et råd på dette hvordan eller må jeg leve med dette, Mester.

Jeg håper at mine opplysninger holder for deg nå er glad for du stiller opp så 1000 Takk til deg.
Arne fra Thailand.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2017 - 04:09 #6
copy *.* backup
(copy plass stjerne punkt sterne plass backup)
copy *.* ..
(copy plass stjerne punkt punkt star plass punkt punkt)
Avatar billede 450025 Ekspert
08. august 2017 - 04:32 #7
Jørgen A.B.
Takk dette var nyttig stoff, her vil jeg nok i ro å mak studere en del, masse og sette seg inn i, vi er Seniormestre begge 2 jeg ligger nok på langt lavere felt, men data er et hvit begrep artig også men går på skole livet ut tror jeg.

Alle inne her har noe å gi, ikke alt stemmer men for det meste en god lærdom for flere, ikke for ingen ting at dette Forum er blitt en av mine Favoritter.

Jeg begynte som eldre med data fra 98 versjon til nu i dag godt 80 år, jeg koser meg er kanskje ikke så rask i tankegangen må ofte bruke lidt tid, har lært at bare et feiltrinn kan gi masse slit og tidsforbruk.

Men jeg henger med. Ta en titt på det jeg har skrevet over #5, til deg der vet du hvor jeg står nå.

Mange Takk for du stiller opp ha en fin dag, er Dansk jeg å men Thailand er blitt mitt siste hjem her blir jeg til computeren slukner.

Arne fra Thailand.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2017 - 06:24 #8
https://sites.google.com/view/a-bit-better-privacy/home
Du kan se på dette hvis du vil vite mer om sikker kryptering surfing og antivirus beskyttelse og hva vpn er fra dette nettstedet.