Avatar billede Kamille Novice
09. august 2017 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omdanne pjece i word til udskudt pdf?

Jeg har sat en pjece op i word (16 sider) og nu har jeg lavet det til en PDF, og vil gerne have udskudt denne så jeg kan få den printet ud rigtigt.

Er jeg så utrolig heldig, at nogen ved, om der er et program, jeg kan downloade til at omdanne en pdf i word til en udskudt pdf?
Eller er det nødvendigt at den skal forbi et trykkeri, som jeg ved har programmer til dette?
Avatar billede ebea Ekspert
09. august 2017 - 13:32 #1
Det er jo alt sammen, bestemt af den størrelse papir, som du skal trykke på! Udskydningen skal jo netop opsættes efter papir størrelse, og ikke så meget efter om det er fra det ene, eller andet program.
Din PDF fil, følger jo blot dit Word dokument. Så opsætningen skal ske i Word, efter den papir størrelse du vil bruge (det er foldningen som bestemmer hvordan siderne vender).
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. august 2017 - 14:42 #2
Hvis dokumentet er sat op med alm. fortløbende sider i Word, kan du oprette en PDF og udskrive som hæfte (booklet i engelsk version) via Acrobat Reader, som er den gratis version fra Adobe. Det lyder til, at det er den type opsætning, du er ude efter.

Se denne artikel (engelsk):
https://helpx.adobe.com/acrobat/kb/print-booklets-acrobat-reader.html
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
10. august 2017 - 03:44 #3
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Kamille Novice
10. august 2017 - 23:15 #4
Tusind tak for jeres svar!! Det er en pjece, der skal printes i A5. Jeg har sat den op som booklet og vil læse artikel og forsøge at få det til at lykkes. Tak for artiklen, Lene Fredborg, det er meget værdsat!! :)
Avatar billede Kamille Novice
12. august 2017 - 16:51 #5
@Michael Jensen. Tak for dit svar!! Det er faktisk det med at rykke rundt på siderne i pdf'en, som jeg rigtig gerne ville løse.
Min adobe reader henviser til pro-udgaven. Kan det passe, at jeg ikke kan bruge almindelig adobe reader DC til det?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
12. august 2017 - 17:55 #6
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin