Avatar billede loonitun Juniormester
11. august 2017 - 12:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med at DELETE table

Hej i kloge folk her inde.

Jeg er støt på et lettere fustrende problem, min kode bliver ved med at smide en fejl meddelelse efter mig.

PHP Parse error:  syntax error, unexpected 'FROM' (T_STRING) in /home/n528934/public_html/npst/Andet/npsSletItem.php on line 35

Jeg har i min kode følgende

DELETE FROM Ordre WHERE ordre_Kunde_Key = $k_id

når jeg laver en echo på koden, og kopiere det ind i PhPmyAdmin, så virker det fint og ordren fjernes fra tabellen.

Hvis nogle her inde sidder med en god forklaring til mig ville jeg være meget taknemlig da jeg ikke rigtig har kunne få held til at delete noget fra nogle databaser.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. august 2017 - 12:31 #1
Pröv DELETE * FROM...
Avatar billede loonitun Juniormester
11. august 2017 - 12:43 #2
Dette løste problemet, Mange tak.

Jeg fangede ikke lige at * var nødvendig, når den ikke var i myphpadmin ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2017 - 20:19 #3
????

Det er DELETE FROM og ikke DELETE * FROM.

https://dev.mysql.com/doc/refman/5.7/en/delete.html

Fejlmeddelelsen:

PHP Parse error:  syntax error, unexpected 'FROM' (T_STRING) in /home/n528934/public_html/npst/Andet/npsSletItem.php on line 35

er fra PHP ikke fra MySQL, saa den har ikke noget med SQL syntax at goere. Men har noget med PHP syntax at goere - formentligt problemer med " eller '.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. august 2017 - 08:28 #4
#3

Arne, har väret ude for samme problem för, med at PHP eller MySQL krävede en * i en delete. Kan ikke huske hvorfor, gammel version af MySQL måske, men kun et gät.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2017 - 03:46 #5
Meget mystisk fordi den stjerne giver ikke meget mening.

En stjerne betyder normalt alle kolonner. Naar man sletter raekker saa sletter man altid alle kolonner.
Avatar billede loonitun Juniormester
18. august 2017 - 10:58 #6
Undskyld jeg har været fraværende, men noget sygdom er kommet i vejen.

Jeg har rodet noget mere med koden, og efter den virkede har jeg prøvet ( pga Arne har skrevet det ikke giver mening ) at fjerne * igen... denne gang har den ikke sagt fejl. så jeg har undret mig og undersøgt videre hvad jeg ellers har lavet.

og kan vitterligt ikke se at jeg har tilføjet eller fjernet andet end den *

men som sagt virkede det også fint i myphpadmin ( hvor jeg kopierede koden fra i første omgang og ind i min php fil.

men jeg ville da takke alle for forslag og input :)