Avatar billede kalp Novice
17. august 2017 - 20:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny 144hz gå i sort med DVI tilkobling

Jeg sidder med et mystisk problem.
Jeg har en helt ny Asus VG278HV skærm, som slet ikke vil vise et skærmbillede med DVI tilslutning.
Der er forbindelse til skærmen, så det er ikke et "no signal detected" problem.

BIOS er fuldt helt opdateret.
DVI kablet fungere perfekt - testet på en anden skærm.
Skærmen fejler intet for den er testet på 2 andre computere og der fungere den også.

Jeg føler det har noget at gøre med de 144hz og så en eller anden indstilling, men hvad kan jeg ikke gennemskue.

GFX kort er i øvrigt GTX 1080 Ti - fuldt opdateret driver fra producenten.

Den eneste måde jeg kan få liv i skærmen er ved at DisplayPort til HDMI kabel, men der kører den kun 60hz.

Bundkort er Asus X299

Håber der er nogle som har et bud eller to:/
Avatar billede kalp Novice
17. august 2017 - 20:58 #1
Operativ system er i øvrigt Windows 10 - det var det også på den ene maskine hvor jeg testede skærmen på og hvor den fungerede fint.
Avatar billede kalp Novice
17. august 2017 - 21:34 #2
Umiddelbart læser jeg det som om at det grafikkort ikke understøtter 144hz via. DVI, men det skal være igennem DisplayPorten - det lyder lidt sort, men måske kan en eller anden uddybe?
Avatar billede Carnac Forsker
17. august 2017 - 21:37 #3
Få dig et displayport-kabel. Det eneste rigtigt gode til 144 Hz.

Går ud fra din monitor har displayport-stik?
Avatar billede kalp Novice
17. august 2017 - 21:41 #4
sjovt nok er det en helt ny skærm og den har ikke en DisplayPort:/ fornemmer nærmest at GFX kort og skærm slet ikke er kompatible selv om det lyder dumt.
Avatar billede Carnac Forsker
17. august 2017 - 21:50 #5
Nu ER det et DVI-D kabel du bruger ikke? Og ikke et DVI-A?
Avatar billede Carnac Forsker
17. august 2017 - 21:59 #6
Prøv evt.:

1. Reset cmos

og/ eller

2. Slet gamle drivere fra tidligere monitorer og grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2017 - 23:23 #7
brug det korrekte kabel, og husk at installere skærmens driver i windows
Avatar billede kalp Novice
18. august 2017 - 00:26 #8
Jeg bruger det kabel som fulgte med, altså et DVI kabel
Avatar billede kalp Novice
18. august 2017 - 13:23 #9
Jeg tror det er grafikkortet den er galt med på den ene eller den anden måde.
Det er en helt ny maskine som er blevet leveret med GLS.
Da jeg fik den kom der slet ikke noget skærmbillede overhovedet.
Trykkede så lidt på GFX kort og komponenter - så kom der billede, men dog med ovennævnte problem så snart skærmdrivere installeres.

Når jeg kommer hjem vil jeg tage GFX kort ud og sætte det i igen og håbe på det løser problemet og hvis ikke sender jeg maskinen tilbage da GFX kort må være beskadiget under transporten.

Er spændt på at finde ud af hvad det bliver:)
Avatar billede kalp Novice
28. august 2017 - 12:51 #10
Grafikkortet var defekt:) udskiftet til nyt.