Avatar billede force_master Praktikant
19. august 2017 - 20:32 Der er 5 kommentarer

Varme i skab

Har et isoleret skab udendørs med 50mm isolering
Hvis jeg skal undgå frost i den danske vinter har jeg nok brug
For noget opvarmning. Og det bør ikke være en pære da
Det helst også skulle være mørkt

Styring af temperatur har jeg styr på
Hvad kan i komme med af ideer ?

Mvh
FM
Avatar billede finb Ekspert
20. august 2017 - 09:33 #2
En simpel akvarievarmer med thermostat
Avatar billede force_master Praktikant
20. august 2017 - 09:45 #3
Varmemåtte lyder som en dyr løsning,
Akvarievarmer, jo men skal de ikke være neddykket i vand ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2017 - 12:53 #4
Du kan sagtens bruge en almindelig pære.
Lav en falsk bund i skabet med en metalplade som bund. Metalpladen  vil fordele varmen  over hele overfladen og lukke lyset ude. Du skal være obs på at pæren ikke kan antænde kassen så i rummet hvor den lægges bør udføres med en brandbekæmpende overflade på sider og bund.
Hvor varmt der skal være i kassen styres med lys styrken. Sluttes den til en variabel kontakt, kan du individuelt styre det alt efter hvor koldt det er udenfor.
Avatar billede finb Ekspert
20. august 2017 - 13:35 #5