Avatar billede ZeBa Ekspert
20. august 2017 - 23:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af dashcam

Det skal have god billedkvalitet og vise hastighed, når der afspilles.
Alle andre features er ligegyldige.
Skal helst være med suction mount - ved ikke hvad det hedder på dansk - da jeg regner med at bruge det i lejebil i USA om en måneds tid.
Pris max 1.500

Kan det passe, at nogen dashcam kan vise ruten på google map bagefter? I så fald må det også gerne kunne det.
Jeg skriver, at det helst skal have suction,,,,,, så jeg kan flytte det fra bil til bil, men det er måske ikke så vanskeligt med klæbebånd?
Avatar billede Slater Ekspert
21. august 2017 - 08:43 #1
Er det i de nord- eller sydlige egne af USA, du skal køre? I de varme egne skal du huske at sørge for at få et dashcam med capacitor, ikke batteri. Batterierne kan ikke klare varmen fra at sidde i forruden.

G1W-C er stadig et rigtig godt dashcam med suction mount og capacitor, som ikke koster alverden, og fås som den lidt dyrere G1W-S udgave, som også har GPS-logger.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2017 - 14:41 #2
Tak for svar.
Det er i de sydlige, men først fra 20.09.
G1W-S koster under 400 kr. på Amazon. Kan man forvente en god billedkvalitet til den pris?
Så vidt jeg kan se, fås den ikke i Danmark.
Ved du, om der findes mange med capacitor?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2017 - 14:45 #3
Og hvad sker der, hvis det blivr for varmt? Går den bare i står eller bliver den også ødelagt?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2017 - 15:14 #4
Jeg har kig på en Transcend Drive Pro 230, og den skulle kunne klare 65 C
Avatar billede Slater Ekspert
21. august 2017 - 15:19 #5
G1W er ikke helt nyt længere, så der findes kameraer med bedre opløsning, men da det kom var det måske bedste på markedet, og kvaliteten er stadig rigtig god. Se f.eks. denne video optaget med et G1W-C om natten: https://www.youtube.com/watch?v=OAZ6QrxuEyQ (husk at vælge 1080p kvalitet)

Der er også andre muligheder, naturligvis. Mange anbefaler det der hedder A119, men det fås, så vidt jeg ved, ikke med suction mount, men kun klister. Ellers er det krystalklar kvalitet i højere opløsning end G1W.

Og ja, i værste fald kan et batteri bryde i brand eller eksplodere under for høje temperaturer, så skal du sydpå er det altså næsten en nødvendighed at kigge efter et kamera med capacitor. Dem er der heldigvis også mange af.

Så vidt jeg lige kan læse har Transcend tidligere brugt capacitors, men er gået tilbage til batterier fordi de havde problemer med dem - noget de får meget kritik for på forskellige fora. Men jeg kender dem ikke, så kan ikke sige noget om dem.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2017 - 15:32 #6
Men hvis man kan regne med de 65 C, så er det vel nok?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2017 - 15:33 #7
Og billedkvaliteten betyder meget. Jeg er dødtræt af bilister, der kører svinsk, så den skal også bruges som dokumentation, når jeg anmelder dem
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. august 2017 - 16:09 #8
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. august 2017 - 16:12 #9
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2017 - 20:22 #10
I USA kan man ikke leje en bil uden en meget effektiv AC, så jeg tager chancen - har købt den. Men tak for alle kommentarerne.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. august 2017 - 20:23 #11
Og så kan det i øvrigt være, at det er forbudt at bruge den derovre. De fleste stater har meget strikse regler - også for GPS
Avatar billede kurtba Ekspert
21. august 2017 - 23:00 #12
ZeBa - har du købt G1W? Hvor? Når jeg finder det på Amazon, så står der, at de ikke sender til DK. Har både set på C og S model og S model med gps logger men hele tiden står der, at de ikke sender til DK.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. august 2017 - 00:09 #13
Jeg har købt Transcend Drive Pro 230, og jeg skal nok give besked herinde, hvis der går ild i den i Texas. Men bortset fra den risiko ser den rigtig god ud.
Avatar billede kurtba Ekspert
22. august 2017 - 23:29 #14
Nå ok - så kan jeg bedre forstå det.
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. august 2017 - 03:01 #15
Hvad kan du bedre forstå?
Avatar billede kurtba Ekspert
24. august 2017 - 00:03 #16
At du kunne købe kamera på nettet. Du anmodede om forslag, og der kom forslag om GW1. Du spørger ind til det og oplyser, at du også kigger på et Transcend. og det er der så en, som ikke er så positiv om. Alt ender så med, at du har købt et kamera og jeg tror så, at det er GW1. Så undrer jeg mig over, hvor du har købt det, fordi jeg kan finde det på amazon, men de sender ikke til DK. Da du så oplyser, at du har købt et Transcend, så falder tiøren hos mig, idet jeg godt kan se, at de kan købes.
Så det var simpelthen mig, som drog en forkert konklusion.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. august 2017 - 02:54 #17
Ja, det kan jo ikke altid gå lige hurtigt :)
Men jeg er overbevist om, at optikken i Transcend betydelig bedre end i GW1 :)
Avatar billede Slater Ekspert
24. august 2017 - 09:52 #18
Dit valg, naturligvis, men hvorfor præcis er du overbevist om det?

De optager i samme opløsning, og sammenligner man videoer af det...

Transcend: https://www.youtube.com/watch?v=m1YYbmCPfM8
G1W: https://youtu.be/Eo76bkytA3o?t=331

... så er de meget ens i kvalitet efter min opfattelse, måske er G1W endda en smule bedre.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. august 2017 - 23:11 #19
Så må jeg spørge dig Slater - hvor kan man købe G1W?
Når du stadig foreslår det, må det vel også være til at købe - jeg kan bare ikke finde stedet.