Avatar billede Chjes94 Praktikant
23. august 2017 - 12:43 Der er 3 kommentarer

DNS Server svarer ikke

Hej
Det sidste døgns tid, har jeg haft et problem med at komme på internettet, hvor min computer siger at DNS serveren ikke svarer. Derfor har jeg så prøvet at logge på googles DNS Server (8 8 8 8), hvilket heller ikke virkede. Har også afinstalleret og geninstalleret netværk driveren. Ligeledes har jeg været i cmd, og flushed DNS og mere til derinde. Har nu også prøvet at nulstille computeren, uden at noget hjælper!
Alle andre computere og mobiler på netværket har absolut ingen problemer, så kan ikke se at der skal være problem med ruteren...

Håber i kan hjælpe mig, er virkeligt lost nu her...

Mvh
Christian
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2017 - 14:09 #1
Hvis du går til dine netværksindstillinger (hvor du skriver din dns), kan du klikke på "avanceret", og finde fanebladet "DNS" - jeg har oplevet programmer som har sat deres dns-server ind dér - muligt at det er derfor du får fejlen...
Avatar billede Chjes94 Praktikant
23. august 2017 - 14:17 #2
Nej der er overhovedet ingen DNS derinde? Skal der være det?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2017 - 15:26 #3
nej der skal ikke, den plejer at stå i routeren.
men hvis du skriver en i fanebladet, overrider den den som er skrevet i router