Avatar billede Snedronning Seniormester
24. august 2017 - 11:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Billedopbevaring i skyen

Hej
Hvis jeg skal finde en Cloudløsning, der bibeholder format og kvalitet af billeder, hvilken løsning er så optimal?
Jeg har pt 50 GB, men har behov for mere, så det skal også gerne være en løsning, hvor jeg ikke bliver ruineret :o)
På forhånd tak for jeres svar :o)
Avatar billede INK Ekspert
24. august 2017 - 11:18 #1
Google Fotos med fuld kvalitet koster 17,- kr/mdr for 100 GB
OneDrive koster 549,- kr/år for 1 TB inkl. Office 365
Dropbox koster 99,- € = ca. 750,- kr/år for 1 TB

For dropbox kan tilkøbes versionshistorik for 39,- €/år
Avatar billede Snedronning Seniormester
24. august 2017 - 11:39 #2
Men er der forskel på, den kvalitet de opbevarer billederne i? Her tænker jeg, hvis jeg senere vil printe i stort format, om kvaliteten stadig er den samme... :o)
Avatar billede INK Ekspert
24. august 2017 - 12:02 #3
Det er fuld kvalitet (samme fil-størrelse)
Google har en gratis udgave, hvor billeder up-loades i reduceret størrelse. Du kan ikke se forskel på størrelser op til fuld tv-skærm, men selvfølgelig kan du ikke ubegrænset forstørre udsnit ;-)
Har selv 50.000 billeder på Google Fotos i reduceret størrelse. Det giver nem adgang fra alle enheder iPhone, iPad og PC/Mac. Mange Smart-TV kan også kobles direkte på. Jeg gemmer så en fuldstørrelse kopi på ekstern harddisk og i mit fotoprogram. (Livrem og seler)
Avatar billede Snedronning Seniormester
24. august 2017 - 12:32 #4
Tusinde tak :o)
Jeg tillader mig lige at spørge til din direkte opkopling på Smart-TV, for det kan jeg nemlig ikke få til at virke på et Samsung Smart-TV, hvordan har du fået fat i Google Fotos på dit tv?
Ved godt det er en helt anden boldgade end mit først spørgsmål ;o)
Avatar billede INK Ekspert
24. august 2017 - 13:30 #5
Jeg mener at have haft den mulighed tidligere, men kan ikke længere finde appen.
I praksis bruger jeg AppleTV og Google Chromecast og styrer fremvisning fra min telefon eller iPad. Det er meget hurtigere.
Det med SmartTV er oversolgt. Har du prøvet at bruge en browser på dit SmartTV? Det er der ingen der kan vente på!
Avatar billede Snedronning Seniormester
24. august 2017 - 13:42 #6
Lige mine ord, og så kunne browseren ikke åbne billedfilerne, da jeg endelig kom ind. Tusinde tak for svaret. Jeg må få mine forældre til at investere i en Chromecast :o)

Tusinde tak for din store hjælp.