Avatar billede dogtown Seniormester
28. august 2017 - 21:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Lukke Access ved inaktivitet

Jeg har søgt og afprøvet nogle forskellige koder..
Ønsker at Access skal selv lukke ned, når programmet ikke har været aktivt en angiven tid.

Den kode jeg prøvede med mindst fejlmeldinger var:
(Fejlmelding lyder på "Metod or data wrong or missing)

Private Sub Form_Load()
If TempVars!IdleTime <> "" Then
Me.Label1.Caption = "Access has been idle for " & TempVars!IdleTime & " minutes."
End If
End Sub
Private Sub Form_Timer()

' GRACEMINUTES determines how much idle time to count down once this form
' is opened before quitting the Access application.
  Const GRACEMINUTES = 1
  Static ElapsedTime As Integer
  Dim TimeRemaining As Integer
  Dim intMinutes As Integer
  Dim intSeconds As Integer
  Dim strTimePassed As String
  Dim strOutput As String

On Error Resume Next
ElapsedTime = ElapsedTime + 1    ' Counts seconds instead of milliseconds.
ElapsedMinutes = ElapsedTime / 60
TimeRemaining = (GRACEMINUTES * 60) - ElapsedTime

' Has the countdown timer run out?
If TimeRemaining <= 0 Or Not IsNumeric(TimeRemaining) Then
' ...if so, then exit Access.
  strOutput = "0:00"
  Application.Quit acSaveNo
Else
  intMinutes = Fix(TimeRemaining / 60)
  intSeconds = TimeRemaining - (intMinutes * 60)
  strOutput = Format(intMinutes, "0") & ":" & Format(intSeconds, "00")
End If
strTimePassed = Format(TempVars!IdleTime + Fix(ElapsedMinutes), "0")
Me.Label1.Caption = "Access has been idle for " & strTimePassed & " minutes."
Me.Label3.Caption = "Auto shutdown timer: " & strOutput
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2017 - 09:48 #1
If you compile program (Code view, debug menu, compile database) any errors in code will get highlighted. You need to correct these errors before code will run without errors.

So I'm rather puzzled when you say ""Den kode jeg prøvede med mindst fejlmeldinger  ..." I would expect it to always fail until code is in order!
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2017 - 10:13 #2
Here's a link to something which works.
http://www.peterssoftware.com/isd.htm
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2017 - 12:01 #3
?
Avatar billede dogtown Seniormester
24. september 2017 - 18:52 #4
Som jeg har svaret dig før Terry! Det kan gå dage og nogle gange flere uger, før jeg kan få ro til at sætte mig ned ved computeren. Det er hårdt at være eftertragtet :-) :-) :-)
Jeg fandt dit forslag som en god løsning og markerer det som en løsning. Men jeg har efter det skiftet over til https://www.youtube.com/watch?v=s7hc8xbBix8. Så må jeg se hvad det endelig bliver til.
Problem løst!
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2017 - 19:58 #5
"Som jeg har svaret dig før Terry!" :-)
Sorry, I just cant remember all questions I've participated in, getting old and forgetful :-( I'll try my best in future, promise...
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2017 - 20:04 #6
Was there any reason for changing method?