Avatar billede namgrab Juniormester
31. august 2017 - 18:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sync af mobil til google

Jeg har fået en ny mobil: MOTOROLA  med android 7 og har oplevet to problemer
1:  synkronisering af kalender med hhv outlook og google
    Det går fint med synkronisering fra både google og outlook (via google), hvor samtlige kalender opdateringer vises på mobilen. Men opdateringer FRA mobilen bliver ikke synkroniseret/vist i google kalenderen. Er der nogen, der kender til dette problem? Jeg har kontrolleret at den aktive kalender på mobilen svarer til google main calendar.

2: På den nye mobil  vises pludselig omkring 10.000 gamle mails fra år tilbage, som alle (naturligvis) for længst er slettet. Disse kan kun slettes en ad gangen, så det vil vare resten af sommeren at få dem væk! :-(. Kendes dette problem og hvordan kommer jeg let ud af det og hvad kan årsagen monvære???
Avatar billede INK Ekspert
01. september 2017 - 23:42 #1
Har ikke pt en android telefon, men som jeg husker det, kan du i indstillinger vælge periode for synkronisering af gamle mails og kalender. Måske er én måned bagud tilstrækkeligt. Når man sletter mail i Google mail gemmes den stadig i "alle mails". Hvilken mappe synkroniserer du til i indstillinger?
Avatar billede namgrab Juniormester
04. september 2017 - 19:09 #2
Det ser ud til at du har ret mht. at alle mails (det er godt nok mange over tid!) bliver gemt i Google. Jeg har nu fravalgt sync af mail i Google og bevarer blot min anden mail (yousee). Det forvirrede mig dog, at de pågældende gamle mails var angivet med min yousee-mail. Kan det have noget at gøre med, at denne mail på en eller anden er blevet knyttet til Google i forbindelse med opretning af min mail (POP3) over M (i Google)? Jeg kan ikke se at der kan laves en begrænsning i tiden bagud!? og det kan jo ikke have noget at gøre med mobilen, det må være et Google anliggende???
Men anyway efter at jeg fravalgte sync af Google mails er der 'rent' i indbakken, som nu kun indeholder min yousee-adresse, som er min primære.
Avatar billede namgrab Juniormester
19. december 2017 - 15:06 #3
Problem løst i #2! God Jul