Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
01. september 2017 - 08:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Auto beregning?

Vi har en Access database, vi benytter til at indtaste tider i.

Databasen er ved at være 16-17 år gammel, og har altid fungeret upåklagelig, og er i Access 2010 format.

Men, lige pludselig vil den formular, som vi indtaster tider i, ikke længere auto beregne?!?

Hvis vi indtaster et start tidspunkt i et felt, og et slut tidspunkt i et andet tidspunkt, så skal et tredje felt automatisk beregne tiden mellem de to tidspunkter.

Det har virket indtil for ca. 1 måneds tid siden, men nu virker det ikke mere, og vi har intet ændret, og vi har minutiøst gennemgået alle felterne for at se, om der skulle være ændret i beregningsudtrykkene eller andet, men intet...
...alt er, som det altid har været???

Vi mistænker, at det kan være sket i forbindelse med en opdatering, men kan ikke sige det med sikkerhed...

Hvordan får vi dette felt til igen, at beregne tiden automatisk, når vi indtaster i de to andre felter?
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2017 - 09:44 #1
" ikke længere auto beregne"
To do this I could imagine that there is some vba code which has to be executed, and to do that there should be on eor more events which need to fire which call the vba code. If for some reason the events have been removed then the c ode will not be executed.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
01. september 2017 - 11:18 #2
Nope - there is, and has never been, any VBA code in the database...
...besides forms supports filed calculation by default, so why use VBA for this purpose at all???

We have just tried to open the database in Access 2003, and everything works just fine - but, when we open the database in Access 2010, the forms doesn't calculate???

But, this is new, since we swithed to Access 2010 about 5 years ago, and everything has been working fine up until now...

But, since it works in Access 2003, and not in Access 2010, it seems to be something in the database program (Access) and not in the database itself...
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2017 - 11:49 #3
"To do this I could imagine "  that doesn't mean that it MUST have VBA code ;-)

Sounds strange that it works in 2003 but not in 2010 (after update?)

Is there any chance of seeing the dB or an example which has the error?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
01. september 2017 - 11:54 #4
Can't share the database, since it contains tons of confidential data...

But, just as you, we suspect the 'error' to have come after the last Microsoft update, about a month ago...
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2017 - 11:59 #5
"Can't share the database, since it contains tons of confidential data..." I understand that, but is there any chance of getting an example with some test data?

Only containing required table/form ...
Avatar billede terry Ekspert
04. september 2017 - 09:07 #6
Have you found a solution to your problem?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. september 2017 - 19:24 #7
Der ser ikke ud til, at der er nogen, der kender svaret :-(
Hvordan lukker man et spørgsmål igen?
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2017 - 13:23 #8
So you have no chance of sending some sort of example where I can see the problem and maybe find a work-around?

If your no longer interested in finding a solution then just accept on eof your own comments.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. september 2017 - 15:04 #9
"Can't share the database, since it contains tons of confidential data"
Hvis du er nervøs for at sende database med informationer, kan du lave en kopi af databasen, slette alt eller det meste data. Denne tomme database kan så evt. sendes. Når du får den "helbredte" database retur, importerer du data fra den oprindelige database.