Avatar billede Slettet bruger
01. september 2017 - 19:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

rdp access to client pc form windows serverr 2012

hej jeg vil gerne kunne lave RDP access (Forbindelse til Fjernskrivebord ) til mine clinet pc som er tilslut via VPN
de køre Windows 8 og Windows 7 og Windows 10 prof

jeg vil gene kunne når de er på  vpn kunne fra min servere kunne lavet forbindelse til dem  ikke serveren men clinete vis i ved  hva jeg mener :)
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2017 - 09:53 #1
du skal aktivere remote desktop tilladelse på hver klient.
det gøres med egenskaber på "denne computer" (højreklik), der er "tillad fjernstyring" det er under fanebladet remote.

og så laver du et VPN på serveren, og tilføjer maskinerne.
det må være et sted under administration, netværk - opret VPN
så sku det faktisk være det hele.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2017 - 10:06 #2
mine clinet køre i Windows prof 32-bit og 64-bit ja ''

og laver vpn fra min server via Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter og så og skriver vpn address ind og så tillad fjernstyring så når de er på vpn kan jeg loge ind via Forbindelse til Fjernskrivebord
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. september 2017 - 20:02 #3
Virker din VPN fra klient til server?

Kan du se hvilken IP# din klient modtager på VPN?

Har du slået RDP til på dine klienter, som sidwave beskrev ovenfor?

Får du svar, hvis du nu forsøger at åbne en RDP-session fra serveren til den IP#, din klient viste før?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2017 - 23:07 #4
Virker din VPN fra klient til server?  ja jeg kan komme på server via vpn og via programmet Forbindelse til Fjernskrivebord

Har du slået RDP til på dine klienter ja i Kontrolpanel\System og sikkerhed\System

Får du svar, hvis du nu forsøger at åbne en RDP-session fra serveren til den IP#, din klient viste før? nej
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. september 2017 - 12:00 #5
At du kan komme på serveren via RDP siger intet om, hvor vidt det sker igennem VPN eller ej - det er derfor jeg spørger dig, hvilken IP#, serveren kan se klienten kommer ind med.

Hvilken IP# har serveren og hvilken IP# får klienten i VPN-tunnelen? Bliver det routed korrekt, hvis du prøver at trace til den?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2017 - 23:52 #6
siger lige i morgen
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2017 - 21:42 #7
hvilken IP#, serveren kan se klienten kommer ind med.

Hvilken IP# har serveren 192.168.1.7 DHCP
men den offentlig ip er 65.87.36.2.1
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2017 - 21:45 #8
skal lige sige jeg også har en nas fra WD og den kan jeg komme på med ude ffra med vpn så det er bare pcen jeg ikke kan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. september 2017 - 22:02 #9
Skidt med hvad du kan ramme udefra og ind.

Hvis du på din server (med IP# 192.168.1.7/24) kan se din klient-PC (med IP# 192.168.1.9/24), så skal du også kunne trace/ping til den.

Hvis du ikke kan trace til den, er der noget galt med din routing.

Hvis din routing er ok, men den ikke svarer på ping, så tjek firewalls.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2017 - 11:42 #10
jeg kan komme på min nas fra vpn men ikke rdp windows 10
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. september 2017 - 12:17 #11
Hej igen, Rasmus.

  Du magter tydeligvis ikke at følge de råd, der gives og svare på de spørgsmål, der stilles.
  Jeg beklager, men jeg er nød til at opgive på de præmisser.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2017 - 12:29 #12
er det så noget software til det ud over teamviewer
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2017 - 17:28 #13
inge filback
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. oktober 2017 - 21:59 #14
Klart der ikke er nogen der byder ind, når du alligevel hverken gider læse input eller gøre hvad man beder dig om.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2017 - 22:13 #15
det har jeg også prøv  men det dur ikke men tak for hjælpen jeg har teamviewer