Avatar billede Serwix Novice
04. september 2017 - 15:42 Der er 2 kommentarer

Windows 2000 spil til Windows 10.

Så, jeg har et spil til Windows 2000 eller Windows XP som jeg rigtig godt kunne tænke mig at spille på min windows 10 computer.

Dog ved jeg ikke om man kan spille Windows 2000 spil på en Windows 10 computer.

Spillet er i en dvd, og jeg har et dvd-drev på min computer.

Hvis i har nogen ideer om hvordan man gør, eller hvis man kan. Så må i meget gerne skrive.

Tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2017 - 15:51 #1
Du skal installere spillet som administrator som e begyndelse. Du højreklikker på setup og vælger at køre som administrator. Når spillet er installeret få du et ikon på skrivebordet. Højreklik på dette og vælg kompatibilitet. Den sættes til XP (evt sp3).
Prøv at starte spillet op med disse indstillinger.
Jeg lover dog ikke at det virker. Der kan være drivere og filer i systemet som Win 10 ikke kører med, så ingen garanti.
05. september 2017 - 16:33 #2
HEJ,

Min kone kører Win 7 og hun har en masse problemer med gamle XP (sp3) spil, så jeg ser en vis sammenghæng her. Vi har prøvet programkompatibilitet men det ser ikke ud til at fungere tilfredsstillende.  Så jeg vil følge med på en sidelinie og er interesseret hvsi der findes en løsning.

KR