Avatar billede ivanouw Novice
07. september 2017 - 13:10 Der er 3 kommentarer

Win XP og 10 i samme hjemmegruppe?

Jeg har en række PC'er, nogle med XP, andre med Win10. Jeg vil installere en ny router til at forbinde dem i en hjemmegruppe. Jeg vil mest bruge kablede forbindelser, men vil også gerne kunne bruge trådløse.
Hvordan går jeg frem:

1. Skal jeg installere routeren fra en Win10 eller en XP-maskine?
2. Hvordan opretter jeg hjemmegruppen så begge typer PC*er kan komme med?

På forhånd mange tak for gode ideer.
mvh
Avatar billede ivanouw Novice
07. september 2017 - 13:46 #2
Tak for henvisningen ink, men der tales kun om PC'er med Win fra 7 og opefter - ikke noget om XP.

Jeg har en eksisterende router hvor der er forbundet både XP og Win10-maskiner, men den er sat op med XP, og her findes begrebet 'hjemmegruppe' ikke. Mit problem er at jeg vil skifte routeren til en ny og hurtigere.

Er der nogen der har en idé til opsætningen og tilslutning af både XP og Win10 PC'er?
Avatar billede INK Ekspert
07. september 2017 - 17:57 #3