Avatar billede TinaSorensen Novice
08. september 2017 - 10:09 Der er 2 kommentarer

Hvad synes i om mit seneste webdesign?

Hej Computerworld..
Jeg har igennem et længere stykke tid arbejdet på at implementere et nyt design for en virksomhed. De ønskede et stilrent og minimalistisk design, som skulle loade instantly. Jeg gav dem derfor en AMP løsning, som stripper alt unødvendigt kode fra. Siden er selvfølgelig optimeret til desktop, tablets, mobiltelefoner osv.

I kan se designet her: https://moneybanker.dk/

Jeg er selv fint tilfreds, men det er altid dejligt at få et par ekstra meninger!
Har I nogle indvendinger, vil jeg rigtig gerne høre det, da der altid er plads til forbedring.

/Tina
Avatar billede Slater Ekspert
08. september 2017 - 11:31 #1
Ganske pænt. Professionelt udseende, men meget simpelt - som jo så er med vilje, og heller intet problem i. Jeg kan godt lide det. Det er tydeligt hvad det drejer sig om, de relevante oplysninger er tydelige og det vigtigste er "above the fold". Hastigheden er også glimrende - under 700 KB for hele forsiden, Brotli-komprimeret til omkring 300, og Expires-headers på statiske ressourcer. Glimrende.

Et par meget små ting der kunne forbedres:
- "Danmark" kan ikke klikkes på. Cursoren er en pointer, som om man kan, men det har kun effekt at klikke på drop-down pilen ved siden af.
- Hovedpunktet "Info" er bare et tomt hash-link, men hovedpuktet "Lån penge" kan godt klikkes på. Der mangler lidt konsistens.
- At klikke på luppen ved søgefunktionen bør bare fokusere søgefeltet, hvis man ikke har indtastet noget, i stedet for at søge på tom streng.

Og så er der lige under Info, menupunktet "Wikipedia".
Wikipedia er et leksikon baseret på en wiki. Det er det ikke.
En wiki er et indholdssystem, som brugerne kan hjælpe med at rette. Det ser det heller ikke ud til at være. Det ligner bare en helt almindelig FAQ. Misforstår jeg noget?
Avatar billede TinaSorensen Novice
08. september 2017 - 12:14 #2
Hej Slater,

Tak for din glimrende feedback! Jeg får kigget på det med det samme, det skulle gerne være rettet til engang i næste uge :-)