Avatar billede Louise76 Praktikant
08. september 2017 - 13:04 Der er 7 kommentarer

Program der pårvirker messenger status

Hejsa

Jeg skal lige have opklaret noget mystisk her og håber I kan hjælpe mig med et svar.

Når man inde på messenger kan se en liste af ens kontaktpersoner, så syner dem der er på facebook, aktive på chatten med grøn prik. Medmindre man har slået den fra selvfølgelig.

Hvad sker der så hvis man på en persons (i dette tilfælde min mand) profil, når man klikker på vedkommende, kan se at han er aktiv nu og aktiv for få minutter siden osv. hvis han ikke er tilgængelig på chatten?
Hvilket program bruges der som kan få messengerprofilen til at syne aktiv nu og med mellemrum i løbet af dagen?
Kan der være nogle andre programmer udover messenger selv, der bruges og som pårvirker den status?
Tænker på mailprogrammer når man åbner dem, eller andre apps?

Ja jeg ved godt han skriver med en anden, det har jeg fundet ud af, men de bruger ikke messengerprogrammet længere....
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2017 - 13:37 #1
whatsapp er også samtaler - og nu også ejet af facebook - så det kan tænkes, at det deler online-status.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2017 - 13:40 #2
Tror mere det er en bug hos facebook. Har selv väret ude for det samme. Sad lige ved siden af käresten som sad med sin mobil og der viste messenger at jeg var online, selv om jeg ikke havde väret online länge (timer). Har ikke facebook, kun messenger, så det kan ikke väre den jeg havde igang.
Avatar billede Louise76 Praktikant
08. september 2017 - 14:06 #3
Tak for svar.
Problemet er bare han syner aktiv i bil af flere omgange og når han er alene hjemme og ude for sig selv. Når det er hjemme sker det  når han er på toilettet ofte og når han er i et rum for sig selv. Ja jeg tjekker hele tiden desværre.
Så derfor tænkte jeg bare om han bruger en slags windows web messenger eller outlock messenger til at sende beskeder med?
Han ved nemlig godt jeg for nogle uger siden opdagede han skrev med en inde på en anden app som viste han var online i det skjulte. Derfor tror jeg ikke det er en alm app der går ind over...
Avatar billede Louise76 Praktikant
08. september 2017 - 14:09 #4
Det er ikke whatsapp da det var den app han brugte da jeg opdagede ham. Han slettede den med det samne. Ja selv på selve messenger opdagdede jeg det første gang og nu forsætter de så på en anden måde.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2017 - 15:03 #5
andre apps er fx wechat (kinesisk), skype (microsoft)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2017 - 16:48 #6
En helt anden ting. Kan det ikke väre en ide at finde en anden käreste, hvis du nu ikke kan stole på ham og du allerede har taget ham mindst en gang.
Avatar billede Brandmand Praktikant
26. oktober 2023 - 10:00 #7
jeg syntes ikke der kom et svar hvordan de gør .jeg har det samme problem HJÆLP