Avatar billede FaMeQui Juniormester
09. september 2017 - 21:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FPS drop og larm - efter lan

Hej eksperter

Jeg står i det problem at min pc, har fungeret fint og optimalt i de sidste mange år, hvor jeg løbende har skiftet delene i computeren.
Men efter det sidste lan jeg var til for 1 uge siden, så har computeren har fps drop i alle spil, som jeg ellers er vand til at spille uden de eneste problemer.
Selv Players unknown battleground har jeg spillet uden nogle problemer i fps drop eller noget, men nu kan jeg ikke engang spille League of Legends uden at fps drop.
Samt er computeren også begyndt at larme ekstremt meget, i forhold til før i tiden.

Er der nogle af jer som har en ide, til hvad det kan skyldes, eller hvad jeg kan gøre for at undersøge det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2017 - 22:04 #1
Er det harddisken der larmer, eller et det blæseren på bundkortet ?
Det kan jo skyldes at harddisken måske ikke længere har det så godt, eller at blæseren på bundkortet måske arbejder ekstra meget for at køle kortet ned, hvis dette er meget støvet. Der kan også været smuttet et leje. Også PSU (strømforsyningen) skulle måske også lige kikkes efter.

Prøv at installere programmet Speccy. Dette fortæller meget om computerens tilstand.
Programmet er gratis og kan downloades ved klik på nedenstående link:

https://www.piriform.com/speccy/download/standard
Avatar billede FaMeQui Juniormester
09. september 2017 - 22:15 #2
Jeg prøver at download programmet, og så ser jeg lige hvad den siger.
Det er ikke længe siden at jeg rensede hele computeren for støv (under 1 måned).
Jeg er ikke sikker på hvad der er begyndt ar larme i computeren.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
09. september 2017 - 22:36 #3
Så vidt jeg kan se er det tempraturen.
CPU og motherboard ligger begge på 90c

http://imgur.com/a/GLvka
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2017 - 22:57 #4
Det lyder ikke godt :-(
Du skal nok seriøst tænke på, at få skiftet CPU'ens kølepasta, for ellers så går det galt.
90 grader er alt for højt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2017 - 23:00 #5
Det er i øvrigt utroligt at computeren ikke lukker helt ned. Jeg har selv haft det samme problem, men dengang var det cpu-køleren der var blevet skæv, således at denne ikke havde kontakt med hele CPU'ens overflade. Det er kun et spørgsmål om tid, så står den af.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
09. september 2017 - 23:04 #6
Tror jeg tager den med op til labtech og får kigget på den gratis, fordi kunne godt være det er køleren jeg skal havde skiftet eller bundkortet ser det ud til, men tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2017 - 23:29 #7
Det var så lidt :-)