Avatar billede Frederik74 Praktikant
10. september 2017 - 10:29 Der er 7 kommentarer

Finde Login til Windows

Hej. Jeg har en pc med fingeraftryklæser som jeg altid har brugt til at logge på. jeg har ikke brugt mit password så længe at jeg nu har glemt det. Mit "Hint" er desværre blevet forældet for min hjerne :). Er der mulighed for at finde mit password nogen steder når jeg er logget på så jeg kan lave det om til noget der er frisk i erindring .
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2017 - 10:34 #1
det er muligt, at du har besøgt live.com (din microsoft konto) og logget ind der - og at din browser kan huske adgangskoden.
hvis du henter http://nirsoft.net/utils/web_browser_password.html
så kan det lille program vise alle de adgangskoder, som dine browsere har gemt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. september 2017 - 12:27 #2
Hvis ikke det lykkes at få det "samlet op" via claes57's bud, er eneste vej at ændre det via et værktøj og få det skrevet ned et sted, der ikke er tilgængeligt til daglig.

Du kan som udgangspunkt ikke udlæse passwords - så var sikkerheden jo ikke meget bevendt i første omgang.
Avatar billede Frederik74 Praktikant
10. september 2017 - 13:22 #3
Tak for svar.
Jeg tror jeg fik udtrykt mig forkert. det er ikke mit login til Microsoft, men til min pc når jeg starter den op. Der plejer jeg bare at swipe min finger for at logge på. Det er et problem hvis læseren går i udu, så det er min logon kodeord til pcén jeg tænker kunne findes når jeg nu er logget på. Men som CRKrogh skriver er der jo ikke meget sikkerhed i det.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2017 - 13:38 #4
normalt med pc, så kan der være login styret i bios (det er sjældent), og login i windows (der er grafisk brugerflade). Hvis det er den grafiske brugerflade, så er det dit microsoft-login.
Ellers må du i bios og slå adgangskoden fra.
Avatar billede Frederik74 Praktikant
10. september 2017 - 13:46 #5
Jeg har prøvet min windows login, og den er det ikke. Jeg har ikke før brugt bios, så der kommer jeg til kort.
Avatar billede INK Ekspert
10. september 2017 - 14:38 #6
Du har formentlig en lokal konto (administrator) som du logger ind på. Hvis du via din "fingeraflæser" kan logge dig ind, så gå i indstillinger/kontrolpanel og find din brugerkonto. Her må du kunne ændre dit password, som du selvfølgelig skriver ned ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2017 - 16:27 #7