Avatar billede xWeezor Juniormester
10. september 2017 - 14:38 Der er 3 kommentarer

Er det her muligt med min bærbar

Jeg har en ASUS bærbar med et ødelagt CD drev og for lidt USB porte så mit spørgsmål er:
Kan jeg fjerne mit CD drev og så sætte USB porte på der hvor cd drevet sad?
Hvis man kan vil jeg gerne vide hvordan:)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2017 - 14:49 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2017 - 14:49 #2
i givet fald skal du 'bagom' maskinen. Inde i maskinen afbryder du et usbstik, og fører disse ledninger til en usb-hub, som du limer fast i cd-porten.
Du vil nok komme til at mangle strøm der - så det er bedre med en ekstern usb-hub evt med egen strøm-mulighed.
se evt https://www.avxperten.dk/usb-hub/aktiv-usb-hub-7-port-usb-2-0.asp til 130kr
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2017 - 14:59 #3
Det vil jeg tvivle meget på :-(
CD-drevet er jo en del af computeren. Der skal jo også være nogle tilslutningsmuligheder på bundkortet. Jeg sidder her med et løst drev fra en gammel bærbar, og bag på dette drev er der SATA-forbindelse.
Du kan jo evt. skifte det defekte CD-drev, men det er nok ikke lige det du tænker på.

https://www.datamarked.dk/internt-drev-universal_411.html

Du kan også købe en såkaldt USB-hub der kan tage flere USB-enheder.

https://www.avxperten.dk/usb-hub/usb-hub-4-port-m-led.asp?utm_source=MerchantAVX&utm_medium=cpc&utm_campaign=73&gclid=EAIaIQobChMInMGM5dWa1gIV2IKyCh0MiQCaEAQYASABEgK6wPD_BwE

Yderligere er en bærbar ikke speciel nem at skifte dele i, modsat en stationær computer.