Avatar billede clauspou Novice
12. september 2017 - 15:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke navigere

Hej
Jeg har lavet denne lille VBA-kode, men når boksen kommer frem, kan jeg ikke navigere i den.
Sub Vis_alle_ark()
'
' Makro1 Makro
' Vis alle ark
'
' Genvejstast:Ctrl+i
'
    x = ActiveWorkbook.Sheets.Count
    If x > 16 Then
        Application.CommandBars("Workbook Tabs").Controls("Flere ark...").Execute
    Else
        Application.CommandBars("Workbook Tabs").ShowPopup
    End If

End Sub

Nogen bud?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. september 2017 - 18:37 #1
Prøv i et nyt projekt, her fungerer det fint.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. september 2017 - 07:56 #2
Ja, jeg har heller ingen problemer...
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. september 2017 - 08:13 #3
Oh, en lille detalje, der måske kan være problemet: Hvis du har et eller flere ark, der er skjutle, så virker...

Application.CommandBars("Workbook Tabs").Controls(16).Execute

...ikke...

Så skal du bruge:

Application.CommandBars("Workbook Tabs").ShowPopup
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. september 2017 - 13:01 #4
Sub Vis_alle_ark()

      Dim WS As Worksheet
      Dim Counter As Long

      For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
            If WS.Visible <> xlSheetVisible Then Counter = Counter + 1
      Next

      If ActiveWorkbook.Sheets.Count > 16 And Counter = 0 Then
            Application.CommandBars("Workbook Tabs").Controls(16).Execute
      Else
            Application.CommandBars("Workbook Tabs").ShowPopup
      End If

      Set WS = Nothing

End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. september 2017 - 13:02 #5
Hvorfor forsvandt mine indrykninger?!?

Nåh, koden er ikke så indviklet, så mon ikke du kan gennemskue den alligevel :-)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. september 2017 - 13:06 #6
Opdater skærm og de kommer igen, er kun når man lige har sendt indrykninger forsvinder.

Jan
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. september 2017 - 13:11 #7
Yep, see that now :-)
Avatar billede clauspou Novice
13. september 2017 - 19:46 #8
Hmmm. Det virker sådan set - men ikke, når jeg bruger genvejstasten (Ctrl+i). Og det vil jeg jo gerne, for det vil jo gøre det hurtigere at navigere i projektmappen.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. september 2017 - 20:06 #9
Kan du ikke bare tildele den genvejskombination til makroen???
Avatar billede clauspou Novice
13. september 2017 - 20:31 #10
Har jeg forsøgt, men det virker ikke. Boksen kommer fint frem, men jeg kan ikke navigere. Hvis jeg kører makroen uden brug af genvejstast, virker det,  som det skal.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. september 2017 - 08:15 #11
Hmmm.... underligt...
Jeg har lige forsøgt, at tildele markoen genvejstasten [CTRL] + [i] her hos mig selv, og der virker det uden problemer...
...jeg kan fint benytte pile tasterne til at navigere op og ned i listen...
...så, det kan jeg ikke lige svare på - det må være noget hos dig selv, for makroen virker.
Avatar billede clauspou Novice
22. september 2017 - 15:31 #12
Hej
Det er også min oplevelse, at jeg aktivere via genvejstasten og med piletasterne navigere op og ned mellem de forskellige ark, men jeg kan ikke vælge et af arkene. Kan du det?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
22. september 2017 - 15:42 #13
Yep - har lige testet igen...

jeg benytter pile tasterne til at vælge et ark, og når jeg har markeret et ark, så trykker jeg [Enter] og arket bliver valgt.