Avatar billede JALA Juniormester
13. september 2017 - 11:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Makro Trykke på knap så stiger værdi

Hej,

er i gang med at lave et bestillingsark, her har jeg brug for en makro som gør at jeg kan trykke på en knap +1 Som er ved C10 så stiger celle B10 med +1,
Det samme gælder så for C11 så stiger B11 osv,

jeg har denne kode, men laver jeg en knap så stiger både B10 & B11, hvad mangler i koden, eller skal hver knap have sin egen kode?

Sub Button1_Click()
Range("B10").Value = Range("B10").Value + 1
Range("B11").Value = Range("B11").Value + 1
End Sub

Håber det giver mening, på forhånd tak.
Avatar billede finb Ekspert
13. september 2017 - 11:21 #1
Sub Button1_Click()
Range("B10").Value = Range("B10").Value + 1
End Sub

Sub Button2_Click()
Range("B11").Value = Range("B11").Value + 1
End Sub
Avatar billede JALA Juniormester
13. september 2017 - 11:23 #2
Så hver knap skal have sin egen Makro? Som jeg forstår dit svar?
Avatar billede finb Ekspert
13. september 2017 - 11:24 #3
Ja !
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. september 2017 - 11:25 #4
Med denne makro, kan du nøjes med en knap - markøren skal blot stå på den række, hvor du vil have lagt en til:

Sub Button1_Click()
Range("B" & ActiveCell.Row).Value = Range("B" & ActiveCell.Row).Value + 1
End Sub
Avatar billede JALA Juniormester
13. september 2017 - 11:45 #5
Sidste tekniske spørgsmål, er det fordi man ikke kan tildele knapper felter, altså den knap som giver +1 har C10. Men knappen ved ikke den er på C10?
Avatar billede finb Ekspert
13. september 2017 - 12:21 #6
Knappen er "flydende",
kan lægges overalt,
bor ikke noget specielt sted.