Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2017 - 21:08 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Wordpress side

Jeg vil have lavet en blog med følgende elementer
Mine rejser
Mine tanker
Mine billeder

På forsiden skal der være en menu med først Home og derefter de tre ovenstående.

Når man klikker fx mine rejser skal der kommer en drop down
Mine rejser
  USA 2017
    31.01 Houston
    32.01 Selma
  o.s.v.
  Vendsyssel 2016
  -  o.s.v. som under Mine Rejser

Og på samme måde med Mine Tanker og Mine Fotos, bortset fra, at Mine fotos måske skal bestå af et egentligt picture gallery.

Nogen der kan lave det?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2017 - 23:13 #1
gider folk lave en hjemmeside for dig ? :)
jeg tvivler.

du kan selv, det er det som wordpress er beregnet til.
hvis du vil have dropdown, så skal du sikkert installere et dropdown plugin.

for at lave dine sider, skal du blot oprette de 3 sider og navngive dem.
i menusystemet skal du vælge hvor den skal vise artikler. en artikel er en post, for eksempel en tekst med et billede.

wordpress fungerer ved at man vælger, HVOR den skal vise tingene.
på forsiden eller under menupunkter.

alle begyndere kan lave det du vil, derfor synes jeg du skal forsøge.
der er nok ingen der gider lave det for dig, det tager alligevel en del timer at lave korrekt. og uden betaling for arbejde, så kommer du nok ikke langt med at andre skal lave det. du kan jo så heller ikke vedligeholde det selv bagefter, det er ikke smart.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2017 - 23:26 #2
Jeg har da ikke sagt noget om, at det skulle være uden betaling
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2017 - 23:27 #3
Jeg har også spurgt et andet sted på cw, i hvilken rækkefølge jeg skal lave det, men det er der ikke kommet noget svar på
Avatar billede peturkirke Novice
13. september 2017 - 23:35 #4
Hej
Kontakt mig på min email, jeg kan lave det billigt
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
13. september 2017 - 23:52 #5
Det kan nemt laves i Wordpress. Du kan selvfølgelig få nogen til at lave det men billigere og bedre ville det måske være selv at lære Wordpress.
Fx findes der kurser på aftenskoler o.l. hvor man lærer det på få kursusgange. AOF, FOF mv. Da du har en klar ide om hvad siden skal indeholde vil du evt. kunne lave siden som en del af selve kurset.
Fordelen er at du sparer penge, og ikke mindst bliver det meget lettere for dig selv at vedligeholde og lave små tilpasninger løbende.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2017 - 00:20 #6
Peturkirke skrev:
2.000 kr.
Du betaler 1.000 først, og 1.000 når arbejdet er færdigt.
Hvis der ikke sker levering, betaler jeg de 1.000 igen.

Jeg forstår godt, at han ikke vil have den slags optrækkeri til at foregå her i det åbne - 2.000 kr. for max 1 times arbejde!!!
Avatar billede peturkirke Novice
14. september 2017 - 00:50 #7
det var kun et tilbud, endda et mega billigt af slagsen. Jeg ville aldrig arbejde for et sådant underbetalt beløb selv, jeg tænkte på at skaffe min filippinske ven lidt arbejde
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2017 - 00:52 #8
2.000 for under en times arbejde. Er det billigt. "Fillipinsk ven" :)
Avatar billede stjans Guru
14. september 2017 - 09:24 #9
I kunne vælge at holde debatten omkring prisen i private beskeder ! :-).

Tilbage til emnet: Det du søger kan WP som standard.

Hvis du selv skal kunne ændre og/eller tilføje, så vil jeg råde til, at du også selv laver dine sider. Det du vil lave kræver ingen kodning - det er "out-of-the-box" Wordpress - og vil tage 5-15 minutter.

Ellers vil du sandsynligvis ikke kune opdatere selv.

Der er tonsvis af videoer omkring dine spørgsmål på nettet; søg - og du skal finde :-)
Avatar billede peturkirke Novice
14. september 2017 - 09:40 #10
jeg gav kun et tilbud, og et meget godt af slagsen. Hvis det nu var sådan, at det kun tager 15 minutter og 200 kr er en god løn, så ville der nok være et par stykker som allerede havde tilbudt det, men der er ingen, så hvorfor mon ? Fordi de ved ikke, hvad de snakker om
Avatar billede stjans Guru
14. september 2017 - 09:47 #11
Hold mig venligst udenfor jeres diskussion !.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2017 - 12:11 #12
stjans: Det har du ret i. Men der er altid hjælpsomme mennesker herinde, og så synes jeg, at det skal frem i det offentlige, når nogen forsøger at slå plat på den måde.

Ja, det er jeg også begyndt på nu.:)
Avatar billede Anders Juniormester
19. september 2017 - 00:49 #13
Tjeck denne guide, du kan nemt oprette en WordPress hjemmeside selv http://www.webdesigner.dk/wordpress-blog/
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. september 2017 - 01:45 #14
# Anders: Enig, den er allerede nogenlunde oppe at stå. Mangler kun en plug-in til et godt foto galleri
Avatar billede Anders Juniormester
19. september 2017 - 02:14 #15
Media Grid er et ret fedt Portfolio plugin til WordPress, det er dog ikke gratis :-)
Avatar billede peturkirke Novice
19. september 2017 - 03:24 #16
håber i kan få det ordnet snart, det har allerede taget flere dage nu
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. september 2017 - 03:28 #17
#15:
De skriver sådan på deres hjemmeside: "This plugin hasn’t been updated in over 2 years. It may no longer be maintained or supported and may have compatibility issues when used with more recent versions of WordPress."

Kender du andre :)
Avatar billede Anders Juniormester
19. september 2017 - 14:53 #18
Der er stadig fuld support og udvikling på Media Grid. Du finder det her: https://codecanyon.net/item/media-grid-wordpress-responsive-portfolio/2218545/
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. september 2017 - 17:55 #19
Men jeg skal bare bruge et billedgalleri, hvor det ser ud til, at den her også er alt muligt andet - som man betaler for.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2017 - 16:15 #20
Her er en helt gratis løsning, alt efter, hvordan du udregner din egen timeløn :-D
Det tager dig ca. 1 time at vælge, 2-3 timer at udføre og, bortset fra domæne og hosting er den fuldtstændig gratis. Og så lærer du lidt undervejs

Du opretter et gratis abonnement ved https://www.lynda.com, det giver dig mellem 7 og 30 dages gratis medlemsskab. Husk forøvrigt at framelde dig igen før udløbet af perioden ;-)

Her søger du på kurser under wordpress diy (do it yourself). Du kan sidde og følge kurset samtidigt med, at du laver dine sider. max. 3 timer for en novice ;-)

Ønsker du ikke selv at bruge tiden på dette, så skal du nok ikke forvente priser under de ovennævnte 2.000,- kr. Helt korrekt kan man "smække noget sammen" på en times tid, men der skal også indregnes tid med efterjusteringer, så kunden efterlades tilfreds. Det gør en "smæk sammen" ALDRIG.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2017 - 16:27 #21
Med den diskussion der har været i tråden her, tillader jeg mig for første gang, at udnytte: Stop med at følge dette spørgsmål

citat '' Men der er altid hjælpsomme mennesker herinde",  Her mener Zeba nok: Gratis råd og arbejdskraft, når jeg ikke selv gider ....
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. september 2017 - 17:39 #22
#19: Men det er vel stadig "utryghedsskabende", som det hedder på nudansk, at bruge den, når den ikke har været opdateret i 2 år?
Avatar billede Jagtbukken Novice
11. oktober 2017 - 10:39 #23
Hvis du er mere interesseret i at lave din hjemmeside selv, fremfor at købe en hjemmeside, så få nogen ordenlige billeder ind på din hjemmeside, da alt for mange hjemmesider stadigvæk idag bruger billeder taget med deres mobil telefon, eller billeder fra 2002 hvorfra de var på sommerferie. Store HD billeder sælger, og det gør bruger oplevelsen bedre, det er 2017 vi lever i så optimer din side så meget som muligt, også arbejde på at få besøgende bagefter. Her ( https://www.memoo.dk/gratis-billeder-til-hjemmeside-her-finder-du-dem/ )er der skrevet et lille blog indlæg omkring gratis billede og der er eksempler hvoraf du kan downloade fulde HD billeder til brug til din hjemmeside uden du skal tænke på copyright, dette er dog bedst hvis du kan få taget nogen billeder selv, da det skaber en større troværdighed for brugeren så man får noget personligt indover hjemmesiden.
Avatar billede VictorC Praktikant
05. september 2019 - 14:19 #24
Denne her tråd er sandsynligvis død, men hvis andre skulle finde den med den beslutning om, at de vil lave en hjemmeside også, så burde I tjekke https://www.kompletmarketing.dk/ ud. Det ligger i midtjylland og har de bedste priser på markedet.