Avatar billede Slettet bruger
14. september 2017 - 19:34 Der er 5 kommentarer

X

Men hvis nu vi siger at X+2=Y hvordan for vi så at vid hvad X aksen og Y aksen er?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2017 - 19:40 #1
Det er blot et valg, du tager.

Når man ser på opgaven, virker det umiddelbart sandsynligt, at det er mest interessant hvor grafen skærer akserne (X=-2|Y=0 & X=0|Y=2).

Ellers skal det beskrives i opgaven, hvis der er et interval, der er interessant.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
14. september 2017 - 20:13 #2
Der har ellera været en stor debat om at elever snyder på nettet  :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2017 - 20:22 #3
...ja, og???
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2017 - 21:12 #4
Nå men ellers tak for hjælpen CRKrogh😊
Avatar billede eurositi Ekspert
14. september 2017 - 21:18 #5
En simpel lineær funktion med Y-akse-skæringspunkt i (0,2) og X-akse-skæringspunkt i (-2,0).