Avatar billede TTA Seniormester
14. september 2017 - 23:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OneDrive synkroniserer ikke

Jeg har nu den tvivlsomme glæde af at noget, som før virkede, nu tilsyneladende blot er ophørt med at fungere…

Jeg bruger dagligt OneDrive til at opbevare filer, som jeg både bruger hjemme og på mit arbejde (på to forskellige PCer).

Nu er OneDrive så holdt op med at synkronisere filerne. Dvs. jeg kan godt åbne en fil på PC1, og lave ændringer i den, men når jeg åbner filen på PC2, så er ændringerne ikke gemt. Og vice versa.

Der er tale om relativt små filer, der normalt bliver synkroniseret på 4-5 sekunder.

Og her kommer det mærkelige: Jeg har i dag tilføjet nogle nye filer fra PC1 til web-versionen; filerne er tilgængelige i stifinderen. Men de ændringer jeg har lavet i nogle eksisterende filer, og derefter tilføjet web-versionen; de er IKKE med.

På PC2 bliver synkroniserings-symbolet ved med at være på den lille sky i stifinderen. Det er som om den ikke kan/vil synkroniseres med web-versionen.

Jeg har selvsagt ikke glæde af Microsofts vejledning/vildledning. De ikoner mv. de omtaler findes ikke på min PC.
Avatar billede TTA Seniormester
15. september 2017 - 00:52 #1
I min desperation prøvede jeg at geninstallere OneDrive (uden at afinstallere den eksisterende, for de vejledninger, der findes til dette, fungerer ikke. Det er heller ikke muligt at nulstille). Det gik også fint… og det så ud som om OneDrive blev synkroniseret på PCen…

Men ak, mappen og alle de filer, der er blevet ændret via den anden PC, er nu forsynet med den berygtede gule trekant, og det er IKKE muligt at tilføje ændringer til filerne. Word er så venlig at orientere mig om følgende, når jeg åbner en af filerne: ”OVERFØRSLEN MISLYKKEDES Vi beklager, men en anden har opdateret serverkopien, og det er ikke muligt at overføre dine ændringer nu.”

Så der er absolut ikke hul igennem mellem PC og OneDrive – ydermere kan jeg ikke få lov at ændre i mine egne filer, fordi de er låst af en ”anden” (mig)….

Det er virkelig op ad bakke, det her… Jeg overvejer seriøst at vende tilbage til den transportable SD-løsning… :(
Avatar billede TTA Seniormester
15. september 2017 - 01:56 #2
Jeg har nu søgt efter opdateringer til PCen 3 gange, genstartet PCen +10 gange, forsøgt mig med Microsofts ubrugelige vejledninger, været inde i et hav af indstillinger til OneDrive og givet alle tænkelige tilladelser, har prøvet at lægge filer ind via web-løsningen, men de kommer heller ikke længere frem på PCen, så jeg kan blot konstatere at OneDrive ikke længere fungerer på min PC.

Jeg har prøvet at tilgå filerne fra en 3. PC (og min mobil); der er ingen problemer.

Jeg har dagligt tilgået disse filer uden problemer; så meget desto større er min undren over hvorfor det pludselig bare holder op med at virke - og tilsyneladende ikke kan laves.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. september 2017 - 09:06 #3
Det lyder nu ikke til at problemet er så stort endda...

På den PC der ikke virker - prøv at FLYTTE de filer der ikke synkroniseres ordentligt, over i en mappe der slet ikke hører til onedrive. Vent 5 minutter, og se om serverfilen (filen der ligger i skyen) bliver kopieret ned automatisk.

Hvis den gør det, så skal du enten slette den fil du flyttede, eller flytte den tilbage og overskrive den gamle.

Der er kort og godt gået kuk i synkroniseringen mellem PC´en og "skyen" - og den letteste måde at løse problemet på, er ved at fjerne filerne på PC´en :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. september 2017 - 09:07 #4
En PS - du kan også højreklikke på de enkelte filer på PC´en, og vælge noget hjælp til at løse konflikten (jeg kan ikke huske hvad det hedder - jeg har ikke nogen konflikt filer i øjeblikket), men det er langt fra altid det hjælper på problemet.
Avatar billede TTA Seniormester
15. september 2017 - 09:58 #5
Jeg prøvede at lukke PCen op her til morgen, og pludselig var alle filerne synkroniseret. Der var nogle af filerne, der er blevet kopieret, så der ligger to versioner af samme dokument, men det har jeg før oplevet, hvis der har været problemer med at synkronisere eller tilgå OneDrive.

Jeg ved ikke hvad problemet har været, men nu ser det ud til at være løst!