Avatar billede Calle5463 Forsker
15. september 2017 - 18:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nikon Viewnx2

Jeg kan ikke se hvilken "Primary destination folder:" der er valgt endsige vælge en ny ved at browse og vælge. Men jeg kan godt oprette nye mapper.

Har prøvet af uninstalle og reboote laptoppen, som kører win10, og at lede i help samt på Nikons hjemmeside.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2017 - 19:04 #1
Avatar billede Calle5463 Forsker
15. september 2017 - 19:33 #2
#1 milter

Synes jeg har været der, men prøver lige en gang til - langsomt .... :-)
Avatar billede Calle5463 Forsker
15. september 2017 - 20:10 #3
Hmm! ".... Selected destination folder don't exist ...."

Gad vide om jeg skal en tur gennem registreringsdatabasen eller en viewnx2-fil med parametrer?

NB: Det virker upåklageligt på min DeskTop med win10, men ikke på koens LapTop
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2017 - 20:24 #4
Jeg har ikke selv Viewnx2, jeg har en ældre version, som hedder Capture NX, så jeg kan ikke afprøve det. Men, for mig lyder det, som om du først skal oprette en mappe et eller andet godt sted på din computer. Derefter navigerer du dig frem til det sted ifølge metoden, som er nævnt i trin 5 og 6 i mit link.
Avatar billede Calle5463 Forsker
15. september 2017 - 20:39 #5
#4
Præcist. Og det er præcist det jeg gør, men den fastholder den oprindelige mappe-henvisning, som jeg ikke kan se hvad hedder (jeg kan kun se et flueben), og den ændre ikke til den mappe jeg vælger. Heller ikke selvom jeg laver en ny eller prøver forskellige drev.
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2017 - 21:26 #6
Skal det forstås sådan, at både du og din kone har den samme version af Viewnx2 på hver jeres computer, og at I begge forsøger at downloade billeder fra samme kamera til dem?
Avatar billede Calle5463 Forsker
15. september 2017 - 22:39 #7
Ikke helt. Hver sin pc, hver sit kamera, hver sit program, hver sine mapper.

Det har virket upåklageligt i flere år, men nu er der et eller andet på hendes maskine der er i udu.

Jeg kan sfl sagtens downloade billeder fra hendes kamera via mit program/pc
Avatar billede Calle5463 Forsker
16. september 2017 - 19:55 #8
Hmm. Startede programmet som administrator, hvorefter det virker ......
Avatar billede milter Ekspert
16. september 2017 - 20:24 #9
Yep, er de her computere ikke nogle skønne størrelser :-)

Forestil dig om nogle år, når du skal op til bageren søndag morgen for at hente fire rundstykker og tre brunsvigere. Først trykker du på nøglens "Åbn døren" knap. Derefter sætter du dig ind i bilen, og nu skal du så først gennem en irisskanning fulgt af en indtastning af dit kørekortnummer. Næste trin er et pust  i en alkotester med endnu en irisskanning inden 5 sekunder. Et tryk på bilens startknap følges op af et spørgsmål via bilens højttalere: "Er bilen i frigear?"

Jeg kunne blive ved, men jeg tror, du ved, hvor jeg vil hen .... :-)
Avatar billede Calle5463 Forsker
16. september 2017 - 20:48 #10
Om "nogle år" bliver morgenbrødet bragt på forudaftalt tid og sted af en selvkørende elektrisk "budcykel" eller drone, samtidig med at kaffen bliver brygget og bordet dækket af min hjemmerobot, mens jeg overvejer om det overhovedet er værd at stå op.

Men dit billed kan jeg godt genkende. Gad vide hvordan det kunne se ud taget med en Nikon

:-)