Avatar billede badazz Novice
17. september 2017 - 03:51 Der er 2 kommentarer

Mail generelt + hosting, jeg er træt...

Hej...

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, måske nogle eksperter her kan komme med gode råd...
Jeg har selv et domæne hvortil jeg har en halv dyr exchange løsning, (60kr pr måned) som jeg kun bruger til mail..

Så har jeg endnu et domæne med famillie navnet, som kører på en pop3 server, (20kr pr måned + ekstra hvis jeg vil køre imap)  kører pt via sekundære gmail konti, som importerer fra domænet

Ungerne er ved at blive større, og skal snart til at bruge mail osv. og jeg er ved at være træt.. jeg gider ikke sidde og nørde med forskellige løsninger der sender videre og flere udbydere, det har jeg brugt alt for meget af min ungdom på, det er nok hellerikke det billigste sted jeg har løsningerne, men det er den udbyder jeg altid har brugt, da jeg for mange år siden havde firma, hvor jeg solgte lidt webhoteller og mail mv..

Et af mine issues pt, er at hvis jeg tilføjer gmail kontoen på mac, så modtager den fint gmail og de mails gmail importerer fra den anden konto, men hvis jeg vil sende via den anden konto på mit eget domæne, skal jeg opsætte en manuel smtp server,

Jeg har kunnet læse i flere gamle forum posts, at gmail kan håndterer egne domæner direkte via google apps, men ummidlbart liger det at der har skiftet navn til gsuite og kun er for erhverv nu..

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at bruge gmail, da det er nemt at sætte op på diverse enheder, bare indtast mail og kode, og så kører det... men jeg syntes også det er træls at have et andet mail hotel, som gmail skal hente fra..

Hvad kan eksperterne anbefale af løsning... og det må også gerne være billigere end det jeg har nu... ikke fordi det ligefrem skal være sparetider, men har bare brug for at det er nemt og enkelt..
..og det skal kun bruges til mail, alt andet kører via iCloud, og jeg har brug for at mail er tilgængelig via diverse mail programmer / apps, på alle enheder.. vil ikke logge på en webside for at læse mails..
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2017 - 06:49 #1
hvad med at samle det hele på et .dk domæne hos one.com ?
det koster 100 om året
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
19. september 2017 - 07:57 #2
Hvis du ønsker individuelle mail adresser, fra forskellige domæner?
Så kræver det individuel hosting af det enkelte domæne, for eksempel fra UnoEuro til ca. 7,50 kr. pr. mdr.

Jeg selv har et "hav" af emails fra forskellige domæner, de er sat op til at vidersende til min Gmail, og ikke gemmes på hostingen. Ligeledes er gmail, sat op til at besvare via den email adresse den er modtaget fra.

Det samme gælder for medarbejdere og familie, vi bruger faktisk udelukkende gmail, og glemmer alt om de andre, når først de er sat op.

Her bruger vi UnoEuro, One.com, Gigahost og Godaddy, men du kan gøre det fra en hvilken som helst seriøs hosting service og kun koncentrere dig om din gmail ;-)