Avatar billede Tjalfe666 Juniormester
17. september 2017 - 17:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning
Avatar billede Carnac Forsker
17. september 2017 - 18:31 #1
HP´eren er jo tydeligvis bedst. Men den er nødvendigvis ikke bedst i relation til pris.

Kommer jo også an på hvad du skal bruge den til.
Avatar billede Tjalfe666 Juniormester
17. september 2017 - 18:43 #2
Almen brug ikke det store
Avatar billede Tjalfe666 Juniormester
17. september 2017 - 18:46 #3
Cpu hastigheden og ram hastigheden er lavere på HP'eren
Avatar billede INK Ekspert
17. september 2017 - 19:00 #4
HP har touchscreen. Det er det sikkert ikke nødvendigt at betale for. Du vil næppe bruge det i praksis - øm skulder !
Avatar billede Tjalfe666 Juniormester
17. september 2017 - 19:04 #5
Jeg har pt denne PC https://www.komplett.dk/product/805344# vil ikke have en der er langsommere
Avatar billede Carnac Forsker
17. september 2017 - 19:35 #6
Ja i3´eren har hurtigere clockspeed på kernen. Og vil muligvis være hurtigst ved simple opgaver og hvis du kun har gang i to ting. Men så snart du skal have gang i lidt mere komplicerdde programmer eller har mere end 2 processer kørende, vil i5´eren hurtigt overhale  i3´eren, da den har 4 kerner, mens i3´eren kun har 2.

Men hvis du ikke skal bruge den til det store alligevel, så ville jeg da klart vælge at spare 3000 kr...
Avatar billede INK Ekspert
17. september 2017 - 19:51 #7
Hvis du ellers er tilfreds med din Acer Aspire, så kunne du overveje at sætte en SSD disk i i stedet for den HDD, den er født med. En 250 GB SSD koster ca. 800,- kr i god kvalitet, og ca. 1400,- kr for 500 GB.
Det ville så holde dig kørende de næste 2-3-4år.
Avatar billede INK Ekspert
17. september 2017 - 19:54 #8
På din Acer er det sikkert HDD, der er flaskehalsen. Med en SSD, der er 5-7 gange hurtigere, så spiller det ret godt.
Avatar billede Tjalfe666 Juniormester
17. september 2017 - 19:55 #9
Kan det betale sig at opgradere til DDR4 ram ?
Avatar billede INK Ekspert
17. september 2017 - 20:04 #10
Jeg har ingen idé om bundkortet i din Acer kan understøtte det. Generelt skal man ikke forvente at kunne bygge en Folkevogn om til en Porsche ;-), men en simpel udskiftning af HDD til SSD virker. Tjek hvor mange GB du pt bruger på din harddisk, og køb så en SSD, der er mindst dobbelt så stor. Da mange i dag gemmer i skyen (eksempelvis fotos i Google Fotos), så er diskplads behovet ikke så stort.
Foretag en god oprydning i gamle ubrugte programmer, dvs. på den nye SSD skal du kun installere det du bruger i hverdagen.
Avatar billede Tjalfe666 Juniormester
17. september 2017 - 20:13 #11
Ok tak for info
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. september 2017 - 23:29 #12
#10
Som du skriver: "man skal ikke forvente at man bygger en Folkevogn om til en Porsche", men at sætte en SSD i en pc, i stedet for en HDD, er som at sætte turbo på en ganske almindelig motor; det giver en mærkbar forøgelse af effekten/hurtigheden.
Jeg taler af erfaring, da jeg har gjort det på både min stationære og min bærbare.