Avatar billede Markus Lausen Novice
18. september 2017 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Jeg leder efter en god gaming pc

Hej, jeg leder efter en god stationær PC til gaming, men er ikke sikker nok på mine egne bedømmelser og viden omkring CPU og GPU og lignende så jeg ville spørger her inde om i havde nogle gode eksempler og evt. anbefalinger, mit budget er 6.000-10.000 jo tætter på 6.000 jo bedre, men kan sagtens spare op.

På forhånd tak :)
Avatar billede Carnac Forsker
18. september 2017 - 15:05 #1
Skal du bare spille league of legends og minecraft?

Eller skal den kunne klare Counterstrike?

Eller skal den op og kunne klare Battlefield 1, Witcher 3 og andre Triple-A spil?
Avatar billede Carnac Forsker
18. september 2017 - 15:22 #2
Og skal du også bruge skærm. Eller har du det i forvejen?
Avatar billede Markus Lausen Novice
22. september 2017 - 09:04 #3
Jeg skal gerne ku køre nogle tripple-A spil-på normale eller lave settings
Avatar billede Carnac Forsker
22. september 2017 - 09:22 #4
Så kan du nøjes med i5-processor og GTX 1060 grafikkort, som fx denne til 6999 kr:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H70009MW/lenovo-legion-y520-tower-stationar-gaming-computer
Altså forudsat at det er 1080p skærm du spiller på.

Vil du spille Triple A på high settings skal du op i GTX 1070.

Og vil du spille Triple A i 4K, skal du op på i7 + GTX 1080.
Avatar billede Carnac Forsker
22. september 2017 - 09:27 #5
Bemærk at den jeg har linket til ikke har SSD harddisk. Alt efter om du skal bruge den til office osv, så kan det nok godt betale sig at finde en med SSD harddisk. Men det bliver så nok også lidt dyrere. Evt kan du købe en SSD ved siden af og sætte i den jeg har linket til, hvis du kan finde ud af at migrere styresystemet over. Det er dog ikke så svært hvis man har lidt forstand på computere.
Avatar billede Markus Lausen Novice
22. september 2017 - 09:33 #6
Tusinde tak skal du have :)
Avatar billede Carnac Forsker
22. september 2017 - 10:39 #7
Så lidt

Der er faktisk også denne til 6990 kr, som har 256 GB SSD:
https://www.power.dk/x/p-570556/?utm_source=ipaper&utm_medium=edm&utm_campaign=eDM-3817

256 GB er godt nok ikke så meget, men skulle alligevel gerne give plads til enten 2-3 af de grafiktunge triple-Aspil, eller 6-10 af de mindre tunge. Har du brug for mere plads, kan du købe en HDD på 1000 GB og sætte i. Så slipper du også for at skulle migrere styrestemet.

En 1 TB Harddisk kan fås for 344 kr:
https://www.computersalg.dk/i/1725500/seagate-barracuda-st1000dm010?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

Eller 478 kr for 2 TB:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=991548634&type=hardware&RefId=pricerunner