Avatar billede exabb Seniormester
18. september 2017 - 22:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samme app, men forskellig ver. i Google Play Store

Jeg skal bruge programmet Coinomi i version 1.7.6 og det kan jeg hente i Google Play med en mobil der kører Android 6.0.1
Jeg skal bruge det samme program på en anden mobil der kører Android 5.1.1, og den kan i Google Play se samme app men kun i version 1.7.5

Er det lavet sådan at der ligger to apps med forskelligt versionsnumer i Google Play, og at man kun kan "se" den der kan køre på ens aktuelle Android version?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2017 - 23:13 #1
det er muligt. kun google ved hvad der ligger bag..
du kan jo ikke gøre noget: du må installere den version der er.
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. september 2017 - 10:27 #2
Ja, når du programmerer en Android-app så skal du angive hvilke versioner den pågældende app kan køres på. Her er det sandsynligvis sådan at udvikleren efterhånden har stoppet med at understøtte de gamle udgaver af android, og derfor får viser Google Play kun den seneste udgave, der understøttede din Android version.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. september 2017 - 11:19 #3
Du kan jo pröve at downloade apk-filen og installere på den gamle mobil. Det kan jo väre det går alligevel, den er nok bare ikke testet på den android version.
Avatar billede ejvindh Ekspert
19. september 2017 - 14:15 #4
Det kan de godt prøve, jeg tror bare ikke det vil lykkes. Jeg tror android-styresystemet selv holder øje, og stopper installationen, hvis det opdager at minSdkVersion er højere en det enhedens android.

Det kan godt være, at det bare er fordi den ikke er testet op imod de gamle enheder. Men det kan også være fordi udviklerne er begyndt at bruge nogle af de funktionaliteter, som hører til senere versioner.