Avatar billede Jørn Gregersen Praktikant
19. september 2017 - 14:11 Der er 2 kommentarer

Kan Excel tænde en gadget via USB?

Hej.
I Excel har jeg en overvågningsfane, hvor en celle bliver rød, når den beregnede værdi overstiger 0,3.
Kan Excel på samme måde via USB tænde en lille dims (blinklys eller lyd), så man ikke behøver holde øje med, om cellen bliver rød?

På forhånd tak.

Vh. Jørn Gregersen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. september 2017 - 17:01 #1
Det vil i første omgang kræve, at den USB-dims du vil aktivere, har et plugin til Excel.

Excel kan ikke kommunikere med en USB-port på egen hånd, og slet ikke gætte på hvad det er for en enhed, der er tilsluttet.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. september 2017 - 12:20 #2
Du kan få Excel til, at afspille en lyd på computeren, når cellen overstiger en bestemt værdi - dette kræver blot en lille makro i 'Worksheet_Change' eventen...