19. september 2017 - 16:37 Der er 11 kommentarer

Min skærm blinker

Hej jeg har et irriterende problem som består i at skærmen blinker - bruger Windows 10 og Nvidia Geforce GT 750M grafikkort.
Nogen der har et bud til løsning?
Mvh Jørn
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2017 - 16:41 #1
har du opdater drivers
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2017 - 17:49 #2
Fast blinken i bestemt mønster, eller variabelt?

En af de største kilder til skærmblink jeg har mødt, er dårligt kabel... - specielt VGA kabler har jeg kasseret en del "OEM" af... - men også enkelte DVI kabler.

...jeg har aldrig oplevet noget med HDMI og DP, så disse kan jeg ikke svare for.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2017 - 19:51 #3
#2
Jeg tænker også på om dette er en fejl på kablet. Hvis det er tilfældet er kuren enkel: nyt kabel
19. september 2017 - 21:35 #4
jeg har en laptop Acer 16GB mem
19. september 2017 - 21:37 #5
og nej har ikke opdateret driver
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2017 - 21:39 #6
Ja så er det ikke kablet ;-)
Det kunne jo godt have været en stationær der var tale om....
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2017 - 21:56 #7
Der kan samle sig en masse støv i en computer, og dette lægger sig som en dyne så delene bliver for varme.

Du kan installere gratis programmet speccy, der giver en masse oplyser om computerens tilstand:

https://www.piriform.com/speccy

Prøv evt. også at rense den med en støvsuger.
Avatar billede kurtba Ekspert
19. september 2017 - 23:14 #8
Det kan godt være kablet alligevel. Men det er så mere problematisk, end ved en stationær, idet kablet jo typisk er trukket til skærmen ved et af hængslerne. Har haft en enkelt bærbar til rep, hvor kablet var ved at knække i overgangen mellem selve pc.en og skærmen. Blev ikke forsøgt skiftet, da det var en ældre pc, som der ikke skulle ofres noget på. Så ved heller ikke, hvor besværligt det ville have været.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2017 - 09:15 #9
Jeg vil stadig tro det er "kabel" - omend støv bestemt også kan være en årsag.

Jeg har mødt flere laptop-modelserier, der har lidt af dårlige kabelforbindelser - nogle i sådan en grad, at tryk på bestemte steder kunne påvirke bundkortet, så stikket hoppede af. I så fald er det "bare" at åbne den, løsne kablet, og sætte det på plads igen. Man er ikke i tvivl - det er kablet med mange ledere, der kommer oppe fra skærmen. Så kan du samtidig støvsuge den. Led på Youtube efter en video, der beskriver hvordan netop din model skilles ad.

Jeg har desværre også i enkelte tilfælde set, at det er stikket oppe i skærmen der har løs forbindelse, og denne er som oftest et mareridt at komme ind til (man skifter typisk hele skærmen når den skiftes professionelt...)
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 17:35 #10
Det kan jo sagtens være skærmledning, som flere foreslår.

Men hvorfor ikke lige prøve at opdatere drivere som #1 foreslår?
22. september 2017 - 17:58 #11
Hej alle tak for løsningsforslag, jeg har lige opdateret mit skærmkort og indtil videre ser det ud til at være løsningen, jeg vender tilbage med en kommentar hvis det bliver ved at fungere.