Avatar billede finb Ekspert
21. september 2017 - 09:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PayPal tror, mit kreditkort er udløbet, fup ?

Jeg har næsten lige betalt med mit kreditkort via PayPal,
og forsøger nu igen,
men nu beder PayPal om "nyt korts udløbsdato",
selvom der er længe til, at mit kreditkort udløber.
Er det fup svindel ?
Tak finb
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2017 - 10:07 #1
du skal aldrig bruge et link til paypal, med selv skrive paypal.com i browser-adresselinjen. Log ind, og i venstre side kan du se Bankkonti og kort
klik på dit kort, og side dukker op med få data - klik på Redigér og tjek, at udløbsdato er korrekt fx 01/2019 (år skal stå med 4 cifre)
Avatar billede 450025 Ekspert
21. september 2017 - 10:20 #2
Helt Korrekt svart claes57
Arne.
Avatar billede finb Ekspert
21. september 2017 - 10:48 #3
Tak Claes, enig,
det plejer dog at gå godt,
hvis jeg har købt noget på ebay,
og ebay stiller mig videre til paypal.
Denne gang blev jeg atter stillet videre
fra ebay, men så kom "udløbet".
Er der andre måder, jeg kan
betale sælger via paypal/andet ? tak
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2017 - 11:00 #4
PayPal er bedst mht sikkerhed. Jeg har en enkelt gang brugt google pay til noget, men ellers, så visa/mastercard.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2017 - 11:02 #5
Hvis dine data er korrekte i PayPal, så slet ordre i eBay og prøv helt forfra med bestillingen.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. september 2017 - 12:32 #6
Hei finb
Jeg er ikke helt sikker på om vi snakker forbi hverandre claes57, da beklager jeg.

Først Paypal et fint ryddig system, og som du skrev betalings kort er helt greit har man hatt Paypal en stund skulle det være greit å finne også på siderne hos Paypal.

Du bestiller varen på Ebay, får kvittering kort etter fra Paypal alt går på skinner, varen digitalt blir oftest levert etter 5 minutter, er det en gjenstand, for min del 3 til 5 uker alt etter hvor du bor.

Du skriv videre. Hvis dine data er korrekte i PayPal, (Det bør nok være i orden helt klart er der ikke det kontakter dem din Bank.) Ikke handle før du har penga på bok?

Har du gjort en feil i bestillingen nei det tror jeg ikke, du bør vite hva du bestiller, og handelen er ikke godkjent før du selv har sjekket at, adresse er korrekt? Varen er korrekt, summen stemmer, er der noe feil der. Ok.

Ja da starter du på nytt og da forstår jeg deg, (så slet ordre på Ebay og prøv helt forfra med bestillingen.)

Ingen ting er avgjort før du trykker på knappen Godkjenn.

Der er blitt endringer i det siste, du kan kontakte selger og det er fint?
Er der noe du treng å vite eller er usikker på kontakt selger? Blir Dere ikke enig så si fra først til selger, jeg vil hæve kjøpet, så til Ebay og blir Dere ikke enig tar Ebay over og du har handlet trykt, Monny Bakk Garanti.

Før måtte du gå veien direkte til Paypal det funka men utrolig slitsomt syntes jeg, nå er alt så mye lettere.
Mulig jeg har tatt dette grundig Sorry, har brukt Ebay og Paypal i flere år, god Sørvis begge steder trykt og handle på nett er mitt svar.

Jeg er i den situasjon at kjøpe noe her jeg bor nei dem forstår knapt hva jeg spør om? Jeg er Dansk og vert 50 år i Norge om jeg har har gryn hjelper det lite mine kort er ugyldige uansett, så da er Paypal og Ebay en løsning for meg og pr i dag alldri et eneste problem.
Arne.