Avatar billede asbury Praktikant
21. september 2017 - 14:54 Der er 12 kommentarer

Beep lyd fra min computer

Jeg har igennem længere tid haft en beep lyd fra min stationære computer. Jeg gik ud fra at det måtte være en advarsels lyd men har kørt alle mulige check på den og de er ikke kommet op med noget. Fjernede en disk som muligvis ikke havde det så godt men det bliver ved . Ikke speciel frekvens eller i forbindelse med nogle specielle handlinger . Ville sætte pris på noget indput :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2017 - 15:35 #1
#1 strøm
#2 varme
#3 ram

de 3 mest almindelige beeps..
er din strømforsyning i orden ? hvis ikke, så smadrer den maskinen
er din cpu for vrm, har du spontane reboot, stopper programmer ?
er der fejl i noget af din ram ? har du programmer der går ned eller data der bliver ødelagt ?

bepperen laver faktisk koder.
hvis der er 3 korte beeps, som gentages, betyder det noget bestemt.

hvordan lyder de beeps ?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2017 - 15:36 #2
Avatar billede asbury Praktikant
21. september 2017 - 15:49 #3
Har været i gang med hele beep showet men har ikke rigtigt fundet ud af hvilken retning som problemet kunne ligge i. Den beep både når den er slukket og når den er tændt og ikke i forbindelse med noget specielt. Computeren køre super fint ellers men den Beeper.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2017 - 15:53 #4
hvis du analyserer den beep mønster, så finder du ud af det.

men ellers umiddelbart, vil jeg overveje om strømforsyningen er ok
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. september 2017 - 16:47 #5
Du kunne prøve at installere gratisprogrammet Speccy. Dette fortæller mange ting om din computer, ikke mindst om temperaturen - en ting der er den rene gift er netop for højtemperatur.

https://www.piriform.com/speccy/download
Avatar billede milter Ekspert
21. september 2017 - 18:58 #6
Hvis den beeper, når den er slukket, kan det måske have noget at gøre med, at den er sat til "Wake on LAN" Prøv at læse om emnet herunder:

http://enviragallery.com/how-to-batch-resize-images-in-photoshop/

Linket handler om at starte "Wake on LAN", men det kan også bruges til at lære, hvordan man stopper det. Du skal bare vælge "Disabled" i stedet for "Enabled".

Er du forøvrigt sikker på, computeren er slukket og ikke bare i dvale- eller slumretilstand?

https://www.howtogeek.com/102897/whats-the-difference-between-sleep-and-hibernate-in-windows/
Avatar billede milter Ekspert
21. september 2017 - 19:00 #7
Undskyld, det første link i #6 var forkert. Her er det rigtige:

https://www.howtogeek.com/70374/how-to-geek-explains-what-is-wake-on-lan-and-how-do-i-enable-it/
Avatar billede asbury Praktikant
21. september 2017 - 21:38 #8
Har desværre været igennem de forskellige ting i foreslå og Speccy og wake on lan er ikke slået til :-). Speccy viste ikke rigtigt noget .
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 21:43 #9
Er det også lyd, når stikket er taget helt ud?
Avatar billede asbury Praktikant
21. september 2017 - 21:55 #10
Den må jeg lige melde tilbage på :-) det har jeg vist ikke prøvet . Men der er jo et batteri til at give lyd selv hvis den ikke er sat til strømstikket  så vidt jeg ved! Men lyd når den er slukket alm. Problemet opstod efter en geninstallation af windows hvis det siger nogen noget. Men har som sagt været igennem en helt masse forskellige test og intet dukker op , computeren køre fint . har f.eks. lavet videored på den og presset den hård uden problemer.
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 22:12 #11
Ja, tanken bag mit spørgsmål var, at det måske kunne være det indbyggede batteri, der var ved at løbe tør?
Avatar billede asbury Praktikant
21. september 2017 - 23:56 #12
Ja den har også strejfet mig men den er ikke særligt gammel computeren :-) . Jeg har haft en del computere i tidens løb og har aldrig været ude for at batteriet løb tørt.