Avatar billede Bjarne Novice
21. september 2017 - 21:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 10 manage wifi networks

Hejsa,

Søger denne menu i windows 10, hvor man kan ændre forskellige indstillinger på wifi netværk. I windows 7 hed den Manage wifi networks. I windows 10 kan jeg kun finde den ved at oprette et wifi-network, hvor man kan få winduet frem. Men hvordan åbner man det igen efterfølgende, hvis der skal ændres noget?

Et sceendump af den menu jeg taler om:

https://imgur.com/a/QEgpr

Synes det er en værre hovedpine, at få wifi med WPS-enterprise til at virke. Bare Microsoft ville gøre det lidt mere brugervenligt, så man blot skulle taste brugernavn og adgangskode und nix weiter - det var så en anden ting :)

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. september 2017 - 23:04 #1
Højreklik på dit wifi symbol nede i højre hjørne på proceslinjen. Vælg Åben netværks og delingscenter. Vælg Rediger indstillinger for netværkskort. Så kan du se dine netværksforbindelser. Der vælger du så den du skal kigge på ved at klikke på den, og i linjen lige oven over vælger du så Vis status for denne forbindelse. I den boks der kommer frem, skal du vælge Trådløse egenskaber og sluttelig fanen Sikkerhed.
Enkelt og ligetil.
Kører du med et specielt setup, siden du overhovedet har brug for at komme ind i denne menu?
Avatar billede Bjarne Novice
22. september 2017 - 21:30 #2
Hej Kurtba.

Tak for hintet. Måske har Microsoft håbet på, at det ikke er nødvendigt siden de har fjernet "Manage wifi networks" i windows 10. Desværre er det ikke generelt min opfattelse, at windows 10 er blevet mere enkel og lige til at finde rundt i mht. windows settings (som er flyttet til nye "app"-vinduer). Så må jeg glæde mig over andre ting som er forbedret ifh. til windows 7 :)

Nej, jeg mener det er meget almindeligt setup - måske ikke for private wifi men ellers. WPS enterprise er meget brugt. Min oplevelse er, at man jævnligt er nødt til at ændre nogle indstillinger for at få det til at virke.