Avatar billede Mahmoud Praktikant
22. september 2017 - 10:46 Der er 2 kommentarer

Dobel interpolation

y=y0+(y1-y0)*(x-x0)/(x1-x0)
                                                        søjlereduktionsfaktor teknisk ståbi23 ide 248
                                                                                                        a
x    y    y0  y1  x0  x1                            x0          1,4          y0      0,446
x=0,435        y=?                                      x1          1,5            y1    0,395

Her har jeg en hel række x værdiger, hvor y skal fides ud fra formlen
y=y0+(y1-y0)*(x-x0)/(x1-x0)
excel formlen skal finde y ud fra at vi sætter x=0,435 i og
x0 og x1 samt y0 og y1 skal findes i Søjlefactor tabellen fra ståbi
Avatar billede anedi Ekspert
22. september 2017 - 13:01 #1
Hvad er spørgsmålet?

Såvidt jeg kan se, har du alle de oplysninger du skal bruge til at beregne y.

Selve formlen er ikke anderledes end den du selv har angivet, du skal bare bytte eksempelvis y0 ud med den celle, hvor værdien for y0 findes.

Vh
Anedi
Avatar billede Mahmoud Praktikant
24. september 2017 - 19:16 #2
Jeg vil laver et Excel formel, som  regne y ud fra et kendt x værdig. men det er betinge af et tabel af 2 rækker af 29 tal i hver række.

Er det en statiker med kenskab til Excel formel. der kan hjælp mig med det