Avatar billede 1Dorte Guru
23. september 2017 - 10:30 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Antal kerner i processoren - hvor vigtigt er det?

Hej
Jeg ser på pc'er.
Jeg har ofte gang i flere ting på en gang (internetsider, mailprogram, excel, word og billederedigeringsprogram)
Jeg tænker Intel Core i5 eller i7 + 8 GB Ram.
Hvor vigtigt er det, at processoren har 4 kerner og ikke kun 2?
Jeg er ikke ligeglad med prisen.
mvh.
Dorte
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. september 2017 - 13:08 #1
Avatar billede INK Ekspert
23. september 2017 - 14:15 #2
Med det beskrevne behov må en i5 processor være tilstrækkelig. 8 GB ram lyder fornuftigt. Det væsentlige er en SSD disk af tilstrækkelig størrelse. Find ud af hvor meget dine programmer og filer fylder nu, og vælg en SSD disk, der er mindst dobbelt så stor.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2017 - 14:28 #3
En følg op på #2. Jo større en SSD er desto længere holder den. Så køb aldrig en lille SSD hvis der skal ligge et styreprogram på den, og fyld aldrig mere på end der er mindst 10% friplads, 20% er endnu bedre. Kører man Samsung Magician sørger den vist selv for at lægge 10% "tilside". Men læs selv og bliv klogere.
https://www.youtube.com/watch?v=-XZNr7mS0iw