Avatar billede Mick Praktikant
23. september 2017 - 15:21 Der er 4 kommentarer

Er dette en god SSD?

Er dette en god SSD eller kan man få en bedre til prisen?

https://www.komplett.dk/product/828769/hardware/lagring/harddiskssd/ssd-25/samsung-850-evo-250gb-25-ssd#
Avatar billede Carnac Forsker
23. september 2017 - 16:04 #1
Samsung er kendt for at lave nogle af de bedste SSD´s på markedet.

Og Samsung EVO-serien er den absolut mest udbredte og anvendte blandt computer-entusiaster.

Og hvad adskiller så en god SSD fra en dårlig SSD. En god SSD har hurtige write/ read-tider i forhold til de dårlige som har langsomme read/ write tider. Desuden kan de gode SSD´er klare mange overskrivninger inden de står af, mens de dårlige ikke kan klare så mange.

Samsung Evo er en god kvalitets-SSD, som man så også ofte lige må betale 10% mere for, end andre SSD´er med samme antal GB.
Avatar billede Carnac Forsker
23. september 2017 - 16:05 #2
Hvis du vil have best value/ cost ratio skal du nok gå efter Adata. Men Samsung er rigtig god kvalitet, som man ikke går fejl af.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. september 2017 - 23:57 #3
Jeg har selv skiftet harddisken(e) (master og slave)i min stationære med to Samsung SSD EVO 850 500 GB og har ikke fortrudt dette. For en sikkerheds skyld har jeg stadig en ekstern harddisk som back up af slave SSD´en, som jeg jævnligt tager en back up af, dertil er programmet dickbackupper glimrende.
Min bærbare ASUS der oprindelig var med harddisk fik ligeledes en Samsung SSD dog en 750 - 500 GB. Det kan mærkes, så Samsung laver nogle gode SDD drev.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. september 2017 - 13:17 #4
Jeg har Windows 7 Ultimate 64 bit installeret på min stationære, og i
Windows Experience Index hvor skalaen går fra 1.0 til 7.9 er den samlede såkaldte underscore 7.8. Inden SSD´en blev installeret var den på 6.9

Komponent

Processor:                      Beregninger pr. sekund                                7.8
Hukommelse (RAM)      Hukommelseshandlinger pr. sekund:            7.9
Grafik:                            Computerydeevne for Windows Aero          7.9
Spilgrafik:                        3D virksomheds- og spilgrafik                      7.9
Primær harddisk (SSD)  Diskoverførselshastighed                            7.9

Resultatet er fastsat efter laveste underscore - og er ikke et gennemsnit!