Avatar billede mronet87 Forsker
25. september 2017 - 10:10 Der er 7 kommentarer

Bloker afsender ikke aktiv på Outlook/Hotmail

Hej Alle Eksperter
Jeg er begyndt at modtage et par spam mail og nogen gange virker det ikke at smide de mails i junk.
Så var jeg under indstillinger og hvor man kunne bloker en mail, men den er ikke aktiveret som man kan se på billedet: https://image.ibb.co/fxA715/1.jpg

Hvordan kan jeg gøre så at jeg kan bruge den?
Avatar billede INK Ekspert
25. september 2017 - 10:24 #1
Hos mig virker det, hvis jeg først trykker på krydset og derefter udfylder.
Avatar billede mronet87 Forsker
25. september 2017 - 10:38 #2
Ja, det gør det også på min brors og en anden Hotmail som jeg bruger. Men ved denne er er det som om, at den ikke er aktiveret.
Avatar billede jalved Ekspert
25. september 2017 - 11:31 #3
Er det alle mulighederne under "Uønsket mail", du ikke kan bruge - eller blot denne ene funktion?

Jeg går ud fra, du har prøvet din anden konto på samme computer - ellers prøv at skifte browser.
Avatar billede jalved Ekspert
25. september 2017 - 11:44 #4
Fungerer det heller ikke, hvis du smider spam-mails i mappen uønsket mail og i den mappe hakker dem af og vælger bloker?

Altså så Outlook selv tilføjer adressen til listen.
Avatar billede mronet87 Forsker
26. september 2017 - 09:24 #5
Nej, feltet er bare låst. Så man kan ikke copy past / indsætte den spam mail, som man modtager mails fra.
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 19:13 #6
Jeg er med på, du ikke kan indsætte den mailadresse, du får spam fra. At feltet er låst.

Men hvis du i din inbox markerer mailen som uønsket - og så i uønsket mappen markerer mailen og vælger bloker i menuen for oven, bliver den så ikke tilføjet listen automatisk?
Avatar billede mronet87 Forsker
28. september 2017 - 22:46 #7
Nej, det gør den desværre ikke. Det er lidt mystisk.
Så der er nok ikke så meget at gøre.