Avatar billede ole_hj Juniormester
26. september 2017 - 11:53 Der er 6 kommentarer

Hjælp søges, hvad er problemet?

Hej, jeg har brug for at få andre øjne på det her. Jeg kan ikke selv finde problemet.

Html koden:
<form role="form" action="#" method="post" onsubmit="return validateFormReset()" name="resetpassword">
  <table>
  <tr>
  <td><h4>Nulstil adgangskode:</h4></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><input type="password" name="passwordReset" placeholder="Adgangskode..." class="regfield" id="passwordreset" onkeyup="checkPasswordReset()"></td>
    </tr>
    <tr>
    <td> <input type="password" name="repeatpasswordReset" placeholder="Gentag adgangskode..." class="regfield"></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><input class="resetbtn" type="submit" value="Opdater" name="reset"></td>
    </tr>
    </table>
    </form>

Javascript koden er:

function validateFormReset() {
    return checkPasswordReset();
}

function checkPasswordReset() {

    var passwordreset = document.forms["resetpassword"]["passwordreset"].value;

    if (passwordreset.length > 6 && passwordreset.length < 11) {
        document.getElementById("passwordreset").className = 'regfield';
        return true;
    }
    else if (passwordreset.length < 7 || passwordreset.length > 10) {
        document.getElementById("passwordreset").className = 'passworderror';
        return false;
    }

Css coden:

.regfield {
    margin: 10px;
    width: 150px;
    padding-left: 5px;
    border-radius: 4px;
}

.passworderror {
    margin: 10px;
    width: 150px;
    padding-left: 5px;
    border:4px solid red;
}

Tak for hjælpen :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. september 2017 - 12:33 #1
Hvad er fejlen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. september 2017 - 12:36 #2
Du staver "passwordReset" både med stort og lille "R"
Avatar billede ole_hj Juniormester
26. september 2017 - 12:42 #3
Idet er med lille R, skal name også være det samme som idet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. september 2017 - 13:35 #4
Nu havde jeg ikke prøvet din kode, men læste linien

  var passwordreset = document.forms["resetpassword"]["passwordreset"].value;

hvor "resetpassword" er name på form, og i skyndingen antog at "passwordreset" tilsvarende var et navn - men det er en id.

Generelt: Der er absolut ingen grund til at bruge name-attributter i javascript - du kan med fordel nøjes med med id-er og getElementById.

Men så er vi tilbage ved indlæg #1
Avatar billede ole_hj Juniormester
26. september 2017 - 13:43 #5
Jeg bruger name til noget php. Jeg håbede at nogle kunne se hvad fejlen var, da jeg ikke selv kunne finde den.
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. september 2017 - 14:52 #6
Hvad er fejlen ???
Jeg har testet din kode lokalt og første "password" felt bliver korrekt sat til rødt, hvis man indtaster kodeord mindre end 6 tegn.